Поточне прибирання — регулярний захід, спрямований на підтримання порядку і чистоти в приміщеннях житлового та спеціального фондів. Періодичність її проведення залежить від призначення приміщення, ступеня забрудненості і висунутих санітарних вимог. У квартирах і будинках проводять не менше двох разів на тиждень, в приміщеннях медичних установ мінімум один раз на добу, а спеціальних — протягом дня неодноразово. Про те в якому порядку проводиться поточне прибирання, і чим вона відрізняється від генерального наведення порядку, розкриває наступним текстом.
Різниця між генеральною і поточної прибираннями
Прибирання генеральне (від англійського слова «Дженерал» — «головний», «основний») спрямована на впорядкування речей і майна, а також усунення всіх забруднень, в тому числі візуально місцях недоступних місцях. Під час її проведення переміщують меблі, відчищають фінішну обробку поверхонь і здійснюють дрібний ремонт майна.
Проведення поточного прибирання передбачає заходи з підтримки чистоти і порядку в приміщеннях. Основна увага приділяють місцям з найбільшою активністю людей в ході повсякденного життя. Як правило, забруднення усуваються швидко, застосування спеціальних миючих препаратів або обладнання не потрібно.
Чим відрізняється поточне прибирання від основної генеральної, представлено наступною таблицею:
Генеральне прибирання | поточне прибирання | |
Якими силами проводиться | Проводять спільними зусиллями. Великий обсяг роботи, необхідність перестановки меблів, вимагають чималої фізичної сили. | У домашніх умовах проводять самостійно. Порядок підтримується кожним членом сім’ї або проживають на своїй території. Кухонні і санітарні зони, як правило, зона відповідальності господині. |
Скільки часу займає | Залежно від площі, щільності установки меблів і забрудненості приміщення. Якщо проводити роботи силами сім’ї на це заходи слід відвести день, при використанні послуг клірингової компанії час скорочується до чотирьох годин | Для виконання основних робіт досить не більше 30.0 хвилин особистого часу, допоміжні (миття посуду, укладання речей і подібне) виконуються попутно з іншою домашньою роботою. |
Миючі засоби та обладнання | Необхідно придбання спеціального інвентарю, в тому числі: — сходи для стельових робіт: — швабра і щітки з телескопічними ручками; — парогенератор; — спеціальні очищають склади для забруднених ділянок та інше. | Коли проводиться поточне прибирання приміщень перелік обладнання та миючих засобів обмежується щодня використовуваними предметами — пилосос, ганчір’я, губки і пилосос. |
Автоматизація праці | Проведення глобальних заходів неможливо без використання ручної праці. Різні поверхні очищення, доступність до місць забруднень і різноспрямованість робіт вимагають педантичного ставлення та індивідуального підходу. | При постійній підтримці внутрішнього порядку приміщень на належному рівні, достатня періодична чистка підлогового покриття миючих або звичайним пилососом. Для приведення в порядок елементів кухонного чи іншого інтер’єру використовують пральну і посудомийну машини. |
Увага! Значно спрощує проведення генеральної чистки в приміщеннях, ретельно проведене регулярне поточний наведення порядку — чисто там, де не смітять.
Поточне прибирання будинку або квартири
Проведення поточної прибирання не передбачає наведення порядку за один день. Квартиру (будинок) можна умовно розділити на сектори, і приділяти роботі не більше півгодини часу щодня. Окремі елементи виконуються в ході повсякденної життєдіяльності людини, і не вимагає додаткової уваги. Наприклад: миття посуду і протирання столу після прийому їжі, приміщення одягу в шафу або бак для білизни після денної шкарпетки, просушка килимків ванній, зміст унітазу в чистоті і багато іншого. Поточна і генеральне прибирання вирішує інші завдання. Як таке поточна включає:
- У передпокої розміщують верхній одяг і взуття на передбачені місця. Очищення поверхні дзеркала від пилу і плям. Вологу обробку статі, а якщо будинок приватний, то вхідних сходів і площадки.
- У житлових кімнатах періодично міняють білизну на спальні місця. М’які меблі, зовнішні поверхні книг в шафах, килими пилососять, а також проводять вологе протирання.
- У кухонних зонах проводять інвентаризацію миючих засобів та приладдя, розставляють все по передбаченим місцях. Усувають забруднення вручений поверхні і шаф, видаляють піль з зовнішніх частин мікрохвильовки, холодильника та іншого майна. Проводять заміну кухонних рушників і миють підлогу.
- У санітарних зонах обслуговують дзеркала ванну, раковину, унітаз і відчищають крани від вапняного нальоту. При необхідності роблять прання килимів, заміну рушників.
Поточне наведення порядку на кухні
Увага! Будь-яке наведення порядку повинно супроводжуватися провітрюванням приміщень. Свіже повітря корисне для здоров’я, а невеликий протяг видалить запах і хімічні частинки, які виділяються миючими засобами.
Вимоги до збирання кабінетів медустанов
Прикладом якісного поточного наведення порядку служить утримання приміщень лікувальних і лікувально-профілактичних установ міністерства охорони здоров’я, де пред’являють особливі вимоги до виконання санітарних норм. Заходи регламентовані за часом і змістом. Порушення норм і правил тягне відповідальність посадових осіб. Передбачено наступні:
- інвентар для наведення порядку закріплений за кожним приміщенням (операційна, післяопераційна, реанімація, процедурний кабінет, кімнати санітарного призначення), його використання в громадських місцях або інших кімнатах строго заборонено;
- в комплект окремого приміщення включають статевий відро, ємність для рідини (обробка стінових панелей), окремі швабри (стіни і підлогу окремо), дрантя з конкретним призначенням, йоржі для дезінфекції обладнання;
- поточну чистку приміщень проводять не рідше двох разів на добу, при необхідності — три і більше;
- перелік заходів включає миття та обробку доступних поверхонь меблів, підвіконь, дверей і іншого;
- усунення забруднень проводиться мильно-содовим розчином, а дезінфекція малопроцентний складом (перекис водню, деохлор, лізафін, дюльбак та інші);
- проведення обов’язкового кварцування приміщень, де висока ймовірність поширення інфекція (операційні, перев’язувальні, палати для недоношених дітей, стерильні зони та подібне).
Важливо! У всіх медичних установ ведуться журнали обліку санітарних заходів, які включають в себе інформацію про дату проведення, особі відповідальному за роботу і докладні відомості про використаний дезинфицирующем препараті.
Ознайомившись з порядком проведення поточної і генерального прибирання, господині можуть самостійно визначати графік їх проведення. Слід враховувати, що щоденне наведення порядку нескладна робота і займає обмежений час, але генеральне — об’ємне і трудомістка. У зв’язку з цим представляється виправданим для генерального прибирання запросити фахівців клірингової компанії.
У представленому відеоматеріалі представлені правила проведення генерального прибирання приміщень: