Виїзні майстер-класи на корпоратив: ідеї та сценарії проведення

Майстер-класи займають одну з лідируючих позицій в організації корпоративних заходів. Це — найбільш корисний і захоплюючий вид дозвілля співробітників фірми.

Виїзні майстер-класи на корпоратив можуть бути різного типу: кулінарні та художні, спрямовані на створення нового продукту або прикраса вже готового сувеніра.
У будь-якому випадку потрібно чітко дотримуватися певного алгоритму проведення заходу і врахувати безліч організаційних нюансів.

Суть і особливості корпоративних майстер-класів

Поняття і переваги майстер-класу

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Майстер-клас — це відносно нова форма проведення корпоративу, яка стає все більш затребуваною з кожним роком.

Бенкети та вечірки в колі товаришів по службі вже не такі цікаві, тому грамотні керівники вибирають для організації дозвілля своїх підлеглих тренінги та майстер-класи, які не тільки дозволяють чудово відпочити, а й з користю провести час.

Серед переваг цього формату корпоративу відзначимо наступні:

  • Яскрава, емоційно насичена атмосфера, що дозволяє всім присутнім розслабитися, відпочити і відволіктися від робочих справ
  • Можливість проявити себе, реалізувати свої таланти і розкритися перед колегами і начальством з несподіваного боку
  • Наявність пізнавальних аспектів — гості дізнаються про історію походження тих чи інших видів мистецтва, давніми традиціями і церемоніями, знайомляться з цікавими способами творчості.
  • Корпоратив в формі майстер-класу — це не тільки створення нових продуктів, але і робота по самовихованню: учасники вчаться посидючості, уважності, що важливо для їх трудової діяльності.
  • Нерідко такі заняття дають поштовх до нового захоплення, роблячи життя людини більш яскравим і насиченим.

Головна мета майстер-класу — засвоїти алгоритм певної діяльності, щоб згодом виконувати її без допомоги керівника.

Тому основним критерієм грамотного заходу є практична частина для закріплення умінь і формування навичок. Теорії відводиться незначний проміжок часу.

Майстер не тільки показує, як виконувати ту чи іншу роботу, а й контролює дії кожного учасника, тому для якісного майстер-класу повинна підбиратися невелика аудиторія — до 10 осіб (в деяких випадках — до 15).
Якщо присутніх більше, заняття проводять 2-3 тренера.

Поняття виїзного майстер-класу

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Виїзні майстер-класи — це заходи, організовані в будь-якому зручному місці для учасників.
Як правило, це офіс, конференц-зал або інше приміщення, в якому є всі умови для комфортного творчості або іншої діяльності.

Виїзними ці заходи називаються тому, що до замовника виїжджає майстер з усім необхідним обладнанням і матеріалами для повноцінної роботи кожного учасника, включаючи робочий одяг.

Однак організатори мають ряд необхідних вимог до місця, де буде проходити навчання:

  • Зручний стіл, за яким буде місце кожному присутньому
  • Достатня кількість стільців
  • Гарна освітленість приміщення
  • Наявність великого демонстраційного екрану
  • Аудіо- і відеоапаратура для музичного фону і презентацій
  • Зручності для учасників відповідно до тематики заходу (наприклад, серветки і близькість водопровідних кранів для майстер-класу з живопису)

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

  • Об’єднайте колектив за допомогою майстер-класу з живопису маслом.
  • Як провести танцювальний майстер-клас на корпоратив, щоб це запам’яталося всім можна подивитися тут.

Різноманітність виїзних майстер-класів

Існує кілька класифікаторів виїзних майстер-класів для дорослих.

мета проведення

За мету проведення вони бувають двох видів.

Навчально-розвиваючі

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Їх мета — навчити присутніх створювати нові сувеніри, познайомивши з технологією творчості і пропрацювавши кожен етап діяльності. Учасники вникають в деталі роботи, знайомляться з історичними коренями тієї чи іншої техніки. Як правило, такі майстер-класи тривають не менше години.

розважальні

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Це — виїзні заходи демонстративного і ознайомчого характеру; головне їхнє завдання — продемонструвати творчий процес і дати можливість учасникам долучитися до певної діяльності, спробувавши свої творчі сили.
Часто процес створення творчого продукту нескладний і охоплює всього 10-15 хвилин.

тематика

За тематичною складовою все тренінги та майстер-класи можна об’єднати в кілька основних груп:

Кулінарні уроки

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Ці заняття знайомлять з традиціями кухні різних народів, секретами і тонкощами кулінарного мистецтва, що дозволяють створити оригінальні страви або прикрасити те, що вже приготовлено. Найбільш поширені виїзні кулінарні майстер-класи — приготування піци або суші, створення композицій з шоколаду, карвінг, чайна церемонія, оригінальна випічка, декорування тортів і тістечок, приготування морозива, і різних напоїв

Майстер-класи з рукоділля та іншим видам творчості

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Уроки творчості — найбільш поширений тип виїзних майстер-класів. Всі творчі заняття можна розділити на три умовні групи:

  • Декорування предметів
    Учасники отримують готовий предмет, який потрібно прикрасити на свій розсуд. Це можуть бути елементи одягу (кепки, футболки), аксесуари (парасольки, сумки, чохли для телефонів), елементи декору та інтер’єру (свічники, свічки, статуетки).

    Прикрашати можна розписом, декупажем, покриттям лаками, приклеюванням намистин, страз і інших елементів декору.

  • художні заняття
    У цю групу входять виїзні майстер-класи з малювання та живопису, прикладного мистецтва, в результаті яких отримує новий арт-об’єкт. Учасники вправляються в техніках графіті, батика, китайського живопису, вітражного розпису, різьби по дереву та багато іншого.
  • Уроки по створенню прикрас або практичних речей
    Присутні отримують певні витратні матеріали, з яких створюють нову річ — її можна зшити, зліпити, зібрати або склеїти.

    До цього підвиду творчості відносяться техніки квілінгу, декупажу, валяння з вовни, бісероплетіння, миловаріння, флористика та багато інших способів виготовлення сувенірів.

Спортивні заняття

спортивний тимбилдинг

Активні розваги підходять для спортивно налаштованих людей, які хочуть навчитися новим видам активного відпочинку і зняти втому завдяки рухової активності. Вони можуть бути як поодинокі, так і колективні.

Для корпоративу краще вибирати заняття з йоги, танцювального мистецтва, акробатичні етюди на батуті.

«Зміна» професійної діяльності

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Можливо ви і ваші колеги вхопитеся за цікаву ідею спробувати себе в ролі співаків, акторів, фотографів, перукарів або ді-джеїв.

Ігри «в професію» не тільки дозволяють реалізувати свої творчі пориви, але і дарують безцінний досвід, який стане в нагоді на роботі і в повсякденному житті.

Бізнес-тренінги

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Це — інтелектуальні курси, спрямовані на отримання та закріплення навичок ефективної бізнес-діяльності або роботи в команді — тайм-менеджменту, проведення переговорів або презентації, вибору стратегії поведінки і т.д.

Щоб підвищити інтерес учасників до подібного роду заходів, організатори часто проводять виїзні майстер-класи бізнес формату у вигляді рольових і ділових ігор.

Алгоритм проведення виїзного майстер-класу на корпоратив

Будь-майстер-клас передбачає наявність всіх необхідних етапів, щоб донести до аудиторії нові знання і вміння.
Цей захід включає в себе три обов’язкових складових програми.

Ознайомчий етап з презентацією готового продукту

Основне завдання цього етапу — зацікавити присутніх майбутньою діяльністю.

На початку заняття організатор знайомить учасників з темою корпоративу, зупиняючись на найцікавіших фактах і деяких історичних аспектів, які дозволяють проникнути в її суть.

На цьому етапі необхідно продемонструвати той виріб, який створюватимуть учасники (в деяких випадках доцільно показати його окремі частини, що дозволить оцінити трудомісткість роботи).

Ця частина майстер-класу не повинна бути затягнута. Оптимальна тривалість — не більше 15 хвилин.

Основний етап з активною участю присутніх

Коли учасники налаштувалися на творчість, можна починати працювати.

Існує кілька форм творчої діяльності:

  • парна;
  • групова;
  • індивідуальна.

Так як корпоративні заходи передбачають згуртування колективу співробітників, віддавайте перевагу першим двом видам роботи.

На цьому етапі організатор демонструє покроковий алгоритм роботи, а всі присутні повторюють за ним.

Важливо забезпечити індивідуальний підхід до кожного учасника, але також слід заохочувати взаємодопомога і співробітництво колег.

Так як ця частина заняття найбільш трудомістка (вона може тривати від півгодини до півтори години), після половини роботи можна зробити невелику перерву.
Але майте на увазі, що продуктивність після відпочинку може трохи впасти, так як учасники будуть більш розслаблені. Основну частину роботи потрібно зробити до перерви.

Завершальний етап — обговорення роботи і підведення підсумків

Дискусія за результатами спільної діяльності — важливий крок до взаєморозуміння всередині колективу. Присутні демонструють результати своєї творчості, діляться набутим емоційним досвідом, проводять рефлексію, підсумовують свої знання.

Заключна частина заняття може проходити у формі невеликого фуршету, що більш розташовує до невимушеній бесіді.

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

  • Щоб провести хороший чайний майстер клас на корпоративі необхідна розслаблююча і душевна атмосфера.
  • Для корпоративного квесту необхідно досить велика кількість учасників, певний час і продуманий сценарій тімбілдінга докладніше ..

Організаційні тонкощі успішного майстер-класу

Щоб корпоративний майстер-клас досяг своєї мети, а всі присутні отримали масу позитивних емоцій та психологічну розрядку, потрібно врахувати деякі організаційні нюанси.

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

  • Вибір місця проведення і тематики свята
    Якщо у вас немає відповідного приміщення для повноцінної творчої роботи вашої команди, можна його орендувати або скористатися арт-студією організаторів заходу.

    Тематику заняття потрібно підбирати виходячи з гендерного складу та інтересів учасників. Наприклад, і чоловіки, і жінки можуть зацікавитися ліпленням з полімерної маси, карбуванням монет, малюванням піском і т.д.

  • Достатнє технічне забезпечення корпоративу
    Для комфортної та швидкої роботи кожен учасник повинен мати свій особистий набір матеріалів, за допомогою яких він виготовить творчий сувенір. Всі матеріали, надані організатором, повинні бути новими, без потертостей і інших слідів використання.
  • Перерва під час заняття
    Кава-брейк в середині заняття переслідує дві мети: по-перше, дає можливість розслабитися і відпочити, по-друге — поспілкуватися з колегами, поділившись своїми емоціями і обговоривши свою роботу. Про організацію перерви потрібно подумати начальству фірми, так як його проведення не входить в обов’язки керівників майстер-класів.
  • Естетичне оформлення приміщення
    Оформлення приміщення відбивається на мотивації присутніх: якщо навколо них перебуватиме безліч унікальних робіт хенд-мейд, вони відразу ж захочуть навчитися робити такі ж гарні сувеніри.

    Перед тим, як проводити майстер-клас, потрібно забезпечити зал великим екраном для показу презентацій та необхідними атрибутами для тематичного заходу (наприклад, для кулінарного майстер-класу знадобляться набори посуду або навіть піч).

  • Створення сприятливої ​​атмосфери
    Організатор майстер-класу — це педагог і психолог в одній особі. Він повинен постійно акцентувати увагу на взаємодопомозі, співробітництві, створювати душевну обстановку, щоб учасники розслабилися і розкрилися в спілкуванні і прояві талантів.

    На заключному етапі необхідно надихнути присутніх на естетичну насолоду від результатів виконаної роботи.

Оригінальні ідеї для виїзного корпоративного майстер-класу

Ебру — малювання на воді

Творчий корпоратив в форматі виїзного майстер-класу: сутність, етапи та поради по грамотної організації заняття

Ебру — це найдавніше мистецтво створення візерунків на воді. Цінність цього майстер-класу для корпоративу полягає в його яскраво вираженою психологічною складовою: під час творчості відбувається душевне єднання всіх учасників, вони заспокоюються від контакту з водою і як ніби медитують, дивлячись на поступове поява незвичайної картини. Малювання на воді може бути колективним або індивідуальним. Після того, як зображення готове, воно переноситься на будь-яку поверхню (папір, пластик, дерево, тканину і т.д.) і залишається на пам’ять художнику.

Уроки парфумерного мистецтва

Уроки парфумерного мистецтва

Це свято більше підходить для жіночої аудиторії, але іноді секрети і можливості ароматів об’єднують представників обох статей. На такому занятті всі присутні не тільки навчаться самостійно створювати парфумерні композиції, а й дізнаються безліч цікавих фактів з аромапсіхологіі.

Як аромати впливають на фізичний і душевний стан людини, як управляти своєю психікою за допомогою запахів, як підвищити працездатність і мотивацію, знизити стомлюваність і розбудити в собі творчі пориви — це і багато іншого, включене в програму, розкажуть майстри-парфумери, а в подарунок вручать флакончик духів, приготованих учасниками.

Пісочна анімація

пісочна анімація

Заняття з пісочної анімації — один з кращих засобів зняття стресу і напруги. Створення незвичайних картин передбачає нанесення пальцями і долонями малого порошку — вулканічного піску — на скляну поверхню.

Якщо приміщення обладнане спеціальними столами з підсвічуванням, то все мазки виводяться на великий екран. Таким чином можна створювати динамічні сцени, змінюючи одне зображення на інше. Особливо корисна в цьому випадку колективна робота — учасники відчувають один одного, підлаштовуючись під загальну ідею художньої творчості.

Валяння з шерсті

Валяння з шерсті

Шерсть потрібна не тільки для створення теплого одягу, а й для виготовлення оригінальних прикрас.

Присутніх можна здивувати незвичайними композиціями зі звичайних вовняних ниток — іграшками, намистом, капелюшками, картинами, ялинковими кулями та іншими затишними і «теплими» сувенірами.

Виїзні майстер-класи на корпоратив — це можливість спробувати свої сили в незвичайних видах мистецтва і відкрити себе заново, що зробить ваше життя яскравішим, цікавішим і легше.

Відео приклади, виїзних майстер-класів на корпоратив

Подивіться приклади виїзних корпоративних майстер-класів на свіжому повітрі а також в приміщенні.


Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector