Підносити різні презенти буває необхідно не тільки рідним, близьким чи друзям. Спеціальні привітання також потрібні партнерам по бізнесу, начальникам, колегам. Причому подарунок бізнес партнеру — це не тільки прояв уваги, але і важливий спосіб просування компанії. Такі презенти підвищують лояльність до вас і вашого бізнесу, стають запорукою плідних і взаємовигідних відносин. Тому до вибору ділового подарунка потрібно підійти максимально відповідально!
Всі презенти в бізнес-середовищі можна розділити на дві великі групи — сувеніри і повноцінні подарунки. У першому випадку мова йде про ні до чого не зобов’язує знаку уваги, він може асоціюватися з компанією, від якої ви його даруєте, мати символіку вашого бренду.
З повноцінними подарунками стикаються як потенційні і діючі партнери по бізнесу, так і члени колективу, коли вітають колег або начальство. До їх вибору потрібно підходити серйозніше, і тут можлива рекламна функція (як у випадку з сувенірами) вже часто недоречна.
Вибираємо презент бізнес-партнеру — чоловікові
Підбирати подарунки партнерам по бізнесу — чоловікам необхідно з урахуванням того, як добре ви знаєте людину, його спосіб життя, інтереси та уподобання. Варіантів ділових поздоровлень багато, головне вибрати найбільш підходящий:
Сувенір. Це оптимальне рішення, якщо вам потрібно просто нагадати про себе і фірмі, у вас немає ніяких зобов’язань або особливих відносин. На цей випадок солідні компанії і випускають сувенірну продукцію, займаються поліграфією.
Елементи оформлення інтер’єру. Зазвичай, сфера взаємодій у представників бізнесу обмежується робочими кабінетами. Якщо у вас хороша зорова пам’ять, то підібрати оригінальний предмет декору для партнера буде нескладно. Це може бути скарбничка, світильник, картина або набір для кави.
Канцелярські товари. Це універсальний вибір для офісних працівників. Подарувати можна як тижневик або ручку, так і оригінальну візитницю.
Подарунки-аксесуари. У числі таких презентів розгляньте запонки, годинник, ремені, краватки. Головне, вгадати зі смаками та уподобаннями адресата.
Оригінальні презенти з урахуванням переваг. Якщо ви спілкуєтеся тісно і знаєте особисті інтереси партнера, то йому можна підібрати в дійсності хороший подарунок, наприклад, набір келихів для коньяку, класну запальничку або портсигар.
Настільні ігри — ще один універсальний вибір. Купити і піднести можна подарункові нарди, гральні карти, шахи.
Книга. Тут коментарі не потрібні. Акцент можливий як на діловій, так і на художній літературі.
Спортивний інвентар для шанувальників активного життя. Це може бути м’яч, нескладний тренажер, набір для міні-гольфу.
Інші подарунки діловим партнерам з урахуванням знання захоплень та інтересів людини. Вибрати можна як колекційну марку або купюру, так і квиток в кіно або на концерт.
Виняток — це давні і хороші відносини, які виходять за рамки формальностей. Для всіх інших випадків використовуйте перелік з попереднього розділу.
Перш ніж вручити презент
Подарунки партнерам потрібно дарувати правильно. Подбайте про те, щоб він був упакований, продумайте супроводжує словесне вітання або текст для листівки. До речі, в питанні упаковки до теперішнього часу є багато суперечок — потрібно чи ні розміщувати на ній логотип компанії. Компромісом тут буде розміщення непомітною емблеми або ж прикріплення до упаковки візитної картки.
Що потрібно знати, купуючи подарунок
Перед тим, як вже вручати презент особисто або відправляти його кур’єром, варто задати кілька важливих питань:
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 12)
Чи потрібен такий подарунок компанії партнеру, начальнику або колезі? Хотіли б ви отримати аналогічний сюрприз?
Чи добре оформлений презент, наскільки ефектно він виглядає? Адже навіть банальні подарунки в хорошій упаковці — це вже індивідуальний підхід;
Чи вдало ви підібрали букет і / або листівку? Перший доповнить враження від презенту, а другий допоможе висловити те, що сам сюрприз не в змозі;
Як буде вручений подарунок? Чи підготовлена мова, знаєте, що бажати?
Правила вибору подарунка
Ще одна важлива вимога до подарунка бізнес партнеру — це облік вимог ділового етикету. Можливо, що для вас це формальність, а для адресата поздоровлення — система приписів, яка несе певну цінність.
Неписаних правил по привітання ділових партнерів досить. Ось лише деякі з найважливіших принципів:
Будь-який подарунок — це не один лише знак уваги. Його завдання ще зводиться до зміцнення відносин, сприяння тривалому і успішній співпраці.
Діловий презент повинен враховувати рекламні цілі — прямо або опосередковано.
Приховані підтексти недоречні, коли мова йде про подарунки партнерам по бізнесу. Їх значення має легко інтерпретуватися без найменшої невизначеності.
Жартівливий презент допускається лише при дружніх відносинах, тісній співпраці. Вам потрібно бути впевненими, що гумор буде правильно зрозумілий.
Ідеальна вартість — це не дуже дорого і не дуже дешево. Дорожнеча — це зайвий тиск, а дешевизна — прояв неповаги.
Дотримуватися всі ці норми і правила, вирішувати вам. Але пам’ятайте, що діловий етикет — це звід принципів, який формувався не один десяток років.
Презент керівнику і від нього
Якщо необхідно зробити подарунок безпосередньому начальнику, то не потрібно ставити мету здивувати його. Більш високий матеріальний статус керівника це, як правило, взагалі виключає.
Ваше завдання — виявити і виразити своїм презентом повагу. Перш ніж відступити від цього правила, подумайте, чи зможете ви зробити екстраординарний і «говорить» подарунок і наскільки це доречно в даній ситуації.
Якщо начальник — ви, і повинні привітати підлеглих, то універсальне рішення — це грошова премія. Керівнику, звичайно ж, дозволяється більше вольностей в плані вибору, але з гумором, приколами і несподіванками теж краще знати міру. Це гарантія збереження плідних ділових відносин.
Як правильно вибрати подарунок: поради професіоналів
Щоб подарунок бізнес партнеру вдався і залишив хороше враження, не завадить дотримуватися рекомендацій професіоналів в області ділових відносин і сувенірного справи. Ось кілька важливих правил, які допоможуть зробити правильний вибір:
Завжди враховуйте інтереси партнера. Свій смак і інтереси вторинні.
Придумайте легенду для презенту. Вона допоможе зацікавити людину, забезпечить приємні спогади і гарний настрій. Як легенди може виступати кумедна історія про вибір або причини, за якими ви вибрали цю річ для партнера.
Не забувайте про національні й культурні особливості. В одних країнах на ділові подарунки є обмеження по вартості, в інших державах і культурах — певні речі просто не прийнято дарувати.
Фірмові каталоги сувенірної продукції — це дієвий помічник при виборі. Асортимент таких виробів досить широкий, підходить під різні інтереси і фінансові можливості.
Є те, що краще не дарувати. Це ті речі, які можуть образити, були подаровані вам раніше або просто відкидаються — не подобаються оточуючим.
Ваша компанія планує святкування для всього колективу? Як провести корпоратив, щоб він згуртував співробітників і залишив приємні враження у всіх?
Організовуючи апельсинову весілля, молодятам варто обов’язково продумати кожну дрібницю, деталі в нашій статті.
Поради керівників
Допомогти вам зробити вдалі подарунки діловим партнерам можуть і рекомендації успішних управлінців і керівників бізнесу.
На думку Михайла Дрожжевкіна, голови представництва компанії ESET в РФ, навіть непотрібні і непрактичні речі часом стають популярними:
«У переліку сувенірної продукції у нас є оригінальна бейсбольна біта з підписом« Убий вірус ». Вона і є хітом продажів, залишаючи на складі інші досить стандартні варіанти — сумки, гуртки і футболки ». Михайло впевнений, що запорука успіху такого презенту — це оригінальність, яка сьогодні більш переконлива, ніж педантичні вимоги норм і правил етикету.
За словами Володимира Виноградова, гендиректора компанії Pro-Vision Communications, основа правильного підходу до подарунка партнерам по бізнесу — це відповідність приводу і облік основних рекомендацій ділового етикету:
«Одному клієнту з Туреччини до дня народження первістка ми довго придумували презент. Хотіли врахувати і національний менталітет, і інші аспекти. Вибрали радионяню і потрапили в точку. Цей презент відповідав приводу, не була банальна, оптимальний за ціною (недешевий, і недорогий). А так же відповідав нашому напрямку роботи — сприяв комунікацій. В якомусь сенсі він був навіть брендовим ».
замість висновків
Як вибирати подарунок бізнес партнеру — вирішувати вам! Універсального рецепту не існує, але краще за все не забувати про правила ділового етикету, дозволяючи собі серйозні відступу від нього і експерименти з презентами лише в своїй фірмі.
З клієнтами, партнерами і представниками інших компаній будь-які експерименти можуть замість очікуваної подяки і поліпшення відносин дати зворотні результати. Завдання максимум — це в рамках всіх правил і вимог знайти лазівки для оригінальності і неповторності. Якщо використовувати фантазію і творчість, то у вас все обов’язково вийде!
Що подарувати бізнес партнеру: відео
Діловий презент бізнес партнеру необхідно робити зі смаком, щоб отримати від нього бажаний результат. Ми підібрали відео, які допоможуть навчитися особливому мистецтву.