Корпоративний захід — це особлива подія, яка переслідує не тільки цілі веселощів і розваг. Від того, як провести корпоратив, можуть залежати безпосередні успіхи бізнесу.
За допомогою корпоративної вечірки можна згуртувати команду і зміцнити її моральний дух, поліпшити організаційну культуру в фірмі, мотивувати співробітників на якісне виконання обов’язків.
А при неправильному підході до організаційних завдань можливі й протилежні результати. Тому завдання керівників і відповідальних осіб, зробити все можливе, щоб домогтися головного — дати колективу добре відпочити і по можливості сплатити його і налагодити взаємини!
Як провести захід?
Головне завдання при плануванні корпоративного святкування — це не визначення меню і вибір відповідних напоїв. Щоб вдало провести захід, потрібно приділити підвищену увагу його тематиці, розробці сценарію, продумування найдрібніших деталей свята, складання розважальної програми.
Такий ідейний підхід гарантує позитивні результати — колектив добре проводить час, співробітники спілкуються разом, налагоджують взаємини, а не просто чекають подачі страв і мовчки пробують різні смаколики.
Ви не знаєте, як провести корпоратив з максимальним успіхом? Тоді дайте відповідь на такі питання:
- Чому необхідно влаштувати захід?
- Де його проводити?
- Наскільки хороший привід?
- Який вибрати формат і тематику?
- Хто буде відповідати за організацію?
- Які нюанси потрібно врахувати, щоб забезпечити гарний настрій співробітників і позитивні результати для бізнесу?
Під кого підлаштовуватися?
Зібрати всіх разом без компромісів не вийде. Є багато людей, чия думка потрібно врахувати, перш ніж організовувати корпоративний захід. Жоден корпоратив неможливий без керівника, який повинен побути на святі хоча б кілька годин.
У найбільш зайнятих бізнесменів навіть 2 годинника немає для відпочинку. Тому дату і час заходу потрібно насамперед погоджувати з директором, топ-менеджером, власником.
Але і з потребами інших співробітників бажано рахуватися. Адже не прийнято проводити корпоративи в святкові дати посилання — 1 січня, 8 березня. Ці дні люди зазвичай проводять у колі сім’ї. Найчастіше відзначають ці свята разом з фірмою завчасно.
Також необхідно врахувати графіки роботи співробітників. Сьогодні п’ятиденка з 8 до 17 прийнята не скрізь. Деякі фахівці працюють позмінно або не нормовано. Тут необхідні додаткові узгодження з вищим керівництвом.
- Щоб правильно підібрати подарунок бізнес партнеру, прочитайте нашу статтю на цю тематику.
- Відповісти на питання, де краще провести дівич-вечір, вам допоможе наша стаття.
Причина свята
Перш ніж думати, як провести корпоратив, потрібно розуміти, для чого він потрібен. Відштовхуючись від причин і цілей заходу часто можна легко вирішити проблему формату, тематики та змісту вечірки.
Всі цілі і причини можна розділити на такі групи:
- традиційне свято — захід на честь певної дати — Нового року, Дня народження фірми;
- подяку співробітникам за досягнуті результати;
- зміцнення взаємин і морального духу в колективі;
- презентація нових напрямків роботи, послуг або продуктів.
В ідеалі, навіть привід відзначити майбутній Новий рік може переслідувати і додаткові цілі, наприклад, згуртування колективу, подяки співробітникам або окремим підрозділам за успіхи.
вибір місця
Наступний важливий організаційний питання — де провести корпоратив. Сьогодні відповідних варіантів безліч. Ось лише деякі з них:
- найпростіше рішення — в офісі компанії;
- також досить поширений варіант — в кафе або ресторані;
- на природі або в заміському будинку, який знімається спеціально для заходу;
- у іншій країні. Спільна поїздка за кордон — це дорого, але дуже оригінально;
- з дітьми. Корпоративний захід спільно з сім’ями і дітьми співробітників можна провести в парку або на атракціонах;
- на конференціях або майстер-класах. Це можливість поєднати приємне з корисним;
- без певного місця. Наприклад, можна влаштувати квест, розділити колектив на кілька груп і дати їм завдання знайти відповідь на основне питання, подорожуючи по місту;
- в інших місцях, наприклад, на ковзанці, в сауні.
При виборі місця потрібно враховувати як фінансові можливості, так і бажання самих учасників заходу. Хоча деколи і вольове рішення керівника досить доречно.
Формат і тематика вечірки
Якщо ви вже знаєте, де провести корпоратив, то і з форматом визначитися простіше. Їх виділяють два — домашній і виїзній. Хоча зараз це досить розмита класифікація. Навіть на базі відпочинку можна відчути себе як вдома, а в незатишному офісі або дорогому ресторані зі строгим інтер’єром — бути в далекій відрядженні.
Ще одна класифікація дозволяє виділити такі формати корпоративів, як банкет, дискотека, активний відпочинок, тімбілдінг, виїзд на природу. Хоча сучасні можливості розваг дозволяють об’єднати в рамках одного заходу відразу кілька подібних форматів.
Популярних тематик корпоративних святкувань існує набагато більше:
- диско 80-х;
- піратська вечірка;
- ковбойське святкування або захід в стилі вестерн;
- бал маскарад;
- східна тематика;
- пляжна тусовка.
Перш ніж визначитися з тематикою, потрібно подумати про те, чи добре поєднується привід (дата) заходи з цією темою. Ще один безпрограшний варіант при виборі формату і тематики — це допомога фантазії співробітників фірми. Їх побажання і поради про те, як провести корпоратив, спростять організацію свята, підвищать ймовірність загального успіху заходу.
День народження компанії
Це головний день для будь-якої фірми. Його святкувати необхідно обов’язково. Причому безпрограшно буде виглядати як строгий класичний банкет, так і максимально оригінальна тематична вечірка. До речі, такі формати можна вдало чергувати, один рік — банкет із запрошенням зірки, інший — тематична вечірка з активним відпочинком.
Новий рік
Для новорічного корпоративного святкування ідеально підходять тематичні заходи. Це може бути як маскарад, так і піратська вечірка. Звичайне застілля краще залишити для інших приводів, тим більше що в новорічний період в житті кожного співробітника їх вистачає.
8 березня
Корпоративні заходи для представниць прекрасної статі можуть бути різноманітними. А ось безпрограшний варіант для милих дам — дискотека, запрошення зірки шоу-бізнесу, караоке.
23 лютого
Як провести корпоратив для справжніх чоловіків? Можна організувати активну святкування з відвідуванням спортивних заходів, грою в пейнтбол. Головне, щоб в колективі насправді були шанувальники спорту, зброї і активного способу життя.
Інші дати компанії (наприклад, закінчення фінансового року)
Добре, коли у фірми є якісь свої дати, які не прив’язані до загальних традицій. Це можливість для вироблення своїх форматів, тем та ідей. І такий захід гарантовано не тільки веселить і розважає, а й об’єднує людей.
вибір організатора
Навіть коли чимала частина підготовчої роботи вже проведена, ви знаєте, як і де провести корпоратив, попереду ще найважливіші питання. Так, потрібно вирішити, хто буде займатися організацією.
Перший варіант — делегувати всі професіоналам на стороні. Спеціалізованих компаній та івент-агентств сьогодні вистачає. Потрібно лише узгодити бюджет і вартість послуг.
Другий варіант — доручити організацію відділу кадрів. Ці фахівці відповідають за організаційну культуру, тому в багатьох компаніях проведення корпоративів — їх безпосереднє завдання.
Третій варіант — делегувати організаційні питання активним самовисуванцям. Це непогане рішення для невеликих фірм. Адже навіть самим націленим і активним фахівцям може не вистачити досвіду, знань і здібностей, щоб реалізувати всі цілі і плани святкування.
Підбір музики
Якщо всі перераховані вище моменти вирішені, то час подбати про важливі нюанси. Перед тим як провести корпоратив, потрібно визначитися з меню, музикою, розвагами.
І якщо вибір страв краще залишити на совісті професіоналів, то музичний супровід заходу — це питання, де можна постаратися врахувати побажання всіх. А якщо це вдасться, то і вечірка пройде обов’язково з успіхом.
Непоганий варіант — проведення опитування співробітників для виявлення музичних уподобань.
В результаті на корпоративі гратимуть ті пісні, які подобаються вашим співробітникам, а не діджею, ведучому або організатору.
Не так важливо, хто буде займатися на святі музикою — діджей, ведучий, кавер-група або запрошений артист шоу-бізнесу. Так, коли у вас на святі співає зірка, додаткова музика знадобиться для фону або дискотеки. Тому над складанням плей-листа потрібно добре попрацювати.
приємні подарунки
Щоб корпоративне святкування не стало банальним застіллям гроші потрібно витрачати не тільки на їжу та випивку, але і на подарунки. З їх допомогою можна заохочувати співробітників, що беруть участь в конкурсній програмі, влаштовувати змагання або просто робити приємні сюрпризи у вигляді вручення нагород кращим фахівцям фірми.
Простий сувенір разом з грамотою або приємними словами від керівників — це прекрасна мотивація для співробітників. Тому такі витрати обов’язково себе виправдають, навіть якщо ви даруєте НЕ дрібнички, а видаєте солідні грошові премії.
- Морська весілля має дуже багато деталей, які потрібно знати і правильно застосовувати.
- Правильно підібрана музика для корпоративу зробить ваше свято більш душевним і запам’ятовується, більше за цим посиланням.
Підбір конкурсів і сценок на вечір
Звичайно ж, думаючи, як провести корпоратив, не обійтися без розваг — смішних конкурсів і сценок. Прикладів може бути безліч, головне, щоб вони ідеально підходили корпоративній культурі бізнесу, допомагали досягти ваших цілей — піднімали настрій, зближували співробітників.
Ось лише кілька прикладів конкурсів:
- Створення логотипу.
Всіх гостей ділимо на команди і даємо завдання — придумати новий логотип для фірми. Для малювання пропонуються маркери і листи А4. Оцінити кращих може головний дизайнер або маркетолог фірми. Можливий і демократичний варіант визначення переможця — шляхом голосування. Якщо серед учасників знайдуться великі таланти, то можна в дійсності розглянути варіант зміни фірмової емблеми компанії. - Прикраса ялинки — відмінний варіант для новорічного корпоративу.
Конкурсантам видаються різнокольорові смужки з паперу та клей. Їх завдання на час зробити гірлянду і прикрасити ялинку. Переможе той, у кого прикраса вийде найдовшим. - Смішна сценка Лампочка.
Вибираються два добровольця — дівчина і хлопець. Їх розводять в різні кімнати і повідомляють свої завдання. Хлопцеві потрібно поставити стілець посеред залу, встати на нього і вкручувати лампочку, незважаючи на перешкоди з боку дівчини. Учасниці ж кажуть, що хлопець хоче повіситися і їй потрібно не дати йому цього зробити. Говорити що-небудь їм обом не можна. Аудиторія знає обидва завдання і може насолоджуватися смішний сценою німого спілкування.
Продумуючи план того, як провести корпоратив, пам’ятайте про його головної цінності — живому спілкуванні. Вдалим можна назвати лише той захід, в ході якого учасники перестають бачити один в одному колег, підлеглих або керівників, а помічають людей з їх інтересами, цінностями і переживаннями. Лише такий підхід дасть максимальні результати — веселощі, повноцінний відпочинок і навіть додаткові переваги для бізнесу у вигляді дозволу конфліктів, поліпшення мікроклімату, зростання продуктивності і ефективності роботи!
Організація і проведення корпоративу: відео
Корпоратив — важлива подія в житті колективу кожної успішної компанії. Правильно організувати і провести корпоратив допоможуть поради та наочні приклади, які розглянуті в нашому відео-огляді.