Корпоративні заходи — важлива складова суспільної культури. Корпоративи грають істотну роль не тільки в згуртуванні колективу співробітників, але і в підвищенні продуктивності фірми, а також є інструментом піару для конкурентів.
Організація корпоративу вимагає ретельної підготовки. Щоб захід досягло поставленої мети, потрібно продумати всі організаційні моменти: від місця проведення і до наповнення його розвагами.
Ключові поняття в організації корпоративів
Сутність корпоративного заходу: його гідності і «слизькі» моменти
Корпоративні свята міцно увійшли в робочі будні сучасних підприємств. На подібних заходах організовують не тільки застілля, але і різні майстер-класи, тренінги, спортивні змагання, рольові ігри та інші види розваг.
Складно переоцінити психологічну роль корпоративу в створенні сприятливого клімату серед співробітників, їх емоційної «перезавантаження» і позитивного настрою на роботу.
завдання проведення
Завдання корпоративних заходів:
- Стимулювання співробітників до спілкування і налагодження контакту, зміцнення дружби між ними.
- Розкриття цінності кожного співробітника для фірми (особливо це помітно при організації ювілейних корпоративів).
- Введення в колектив нових його членів, швидке згуртування всіх присутніх в єдиний «організм» компанії
- Можливість періодично відпочивати і розслаблятися, що сприяє підвищенню працездатності
- Пошук нестандартних рішень в робочих питаннях, відкриття нових граней характеру і здібностей в неформальній обстановці.
- Демонстрація конкурентам злагодженої роботи, благополуччя і позитивного настрою фірми, що є частиною піар-кампанії.
складнощі проведення
Однак в організації корпоративних свят існують деякі складності і неприємні моменти.
- Фінансові витрати
Як правило, корпоратив оплачує керівництво фірми. Найчастіше це немаленька сума. Сюди входять оренда приміщення, накритий стіл, подарунки, іноді — робота діджея і тамади, трансфер співробітників після заходу. - Відповідальність за підготовку свята
Організація і проведення масштабного корпоративу — дуже клопітка і відповідальна справа. Той, хто призначається організатором, повинен витратити чимало часу (а іноді і нервів), щоб влаштувати свято на вищому рівні. - наявність алкоголю
Іноді співробітники надто розкріпачуються і після декількох зайвих чарок можуть дозволити собі неприємні речі — грубість, бійки і т.д.
Види корпоративних свят
Існує кілька класифікаторів, за якими визначаються різновиди корпоративних заходів. Найбільш популярний з них — тематика і мета торжества. Найбільше поширені такі їх типи:
- Державні свята
- Навчальні тренінги та семінари
- Дата заснування фірми
- Презентації з метою рекламування продукту
- Звітні корпоративи з підбиттям підсумків за певний час і нагородженням співробітників
- Спортивні змагання, пікніки, вилазки.
- Якщо не подбати про гарну музику для корпоративу свято не вийде.
- Організація і складання сценарію корпоративної вечірки — досить трудомісткий процес, цікаві ідеї конкурсів ви можете подивитися в нашій статті.
Етапи планування корпоративу
Формулювання мети і завдань заходу
- Кожен корпоратив переслідує одну ключову мету
Це може бути звіт перед підлеглими і їх нагородження, торжество в честь важливої події або святкової дати, навчання співробітників новим прийомам і технологіям …Залежно від головної мети вибираються місце проведення заходу, його формат і наповнюваність, складається індивідуальний сценарій.
- Але найчастіше корпоративне свято має кілька завдань
Наприклад, під час святкування Дня народження фірми можна згуртувати колектив, поставити перед ними кілька нових завдань і намітити шляхи найбільш плідної роботи.
Однак на першому місці повинна залишатися ключова мета, від якої залежатиме все подальше планування торжества.
Визначення дати і часу свята
Коли проводити корпоратив — питання, яке хвилює кожного співробітника. Час, вибраний для свята, має влаштовувати всіх.
Щоб зійтися на прийнятному варіанті, можна опитати всіх потенційних учасників шляхом усного або письмового голосування. Щоб думки співробітників сконцентрувалися навколо конкретних часових рамок, дайте можливість вибирати один з декількох варіантів.
Не плануйте проведення корпоративу в святкові або вихідні дні — в цей час всі хочуть відпочити і провести час в колі сім’ї та друзів. Як правило, торжества, присвячені святковим датам, проводять перед святами, рідше — після них.
Вибір місця проведення торжества
Залежно від головної мети і особливостей сценарію можна зупинитися на будь-якому з наступних варіантів:
- офіс
- Кафе, бар або ресторан
- На природі (вилазка, відпочинок на базі відпочинку або в заміському будинку)
- Актовий зал або конференц-зал (для ділових засідань, презентацій, тренінгів і т.д.)
- Парк або розважальний центр
- Місця активного відпочинку (наприклад, пейнтбольний клуб або боулінг-клуб)
- Прогулянка на теплоході
- закордонна поїздка
- Музей, театр або кінотеатр
- Баня або сауна, квест-рум (для невеликої кількості людей).
Визначення формату і тематики торжества
Щоб грамотно організувати корпоративний захід, потрібно знати різноманітність його форматів.
класифікації
За класифікацією виділяють:
- Домашні заходи
до першого типу відносяться свята, організовані в звичній для співробітників фірми обстановці: в офісі, ресторані, банкетному залі і т.д. - виїзні корпоративи
організація виїзних заходів — це відпочинок в заміському будинку, на природі, в театрі, на теплоході і в інших незвичайних для робочого колективу місцях.
формати
Ще одне розподіл корпоративів по форматам включає наступні найпопулярніші їх види:
- банкет
- Дискотека (варіації — костюмоване шоу або концерт за участю відомого виконавця)
- тимбилдинг
- Активний відпочинок
- Виїзд на природу
Формат свята залежить від тематики.
Наприклад, Новий рік можна відзначити на маскарадному шоу в поєднанні з банкетом, а корпоратив на День народження організації можна влаштовувати в різних варіаціях (в цьому році — в банкетному залі, в наступному — на пікніку з наметами).
Вибір організатора корпоративу
Це — основне питання в підготовці свята.
Від грамотності організатора залежить не тільки якість відпочинку всіх співробітників, але і психологічна обстановка усередині фірми.
Можна вибрати один з трьох варіантів:
- Доручити підготовку та проведення урочистостей фахівцям з івент-агентства.
- Довірити організацію свята деяким співробітникам, які займаються організаторською роботою.
- Дати можливість колективу самому вибрати відповідальних за захід.
Останній варіант підходить тільки в тому випадку, якщо колектив фірми добре згуртований і кожен готовий нести відповідальність за спільну справу. Як правило, колеги розподіляють між собою обов’язки, і підготовка ні на кого не лягає обтяжливим вантажем.
Якщо провідні на корпоратив вибираються з робочого колективу, запросіть двох або трьох активних і артистичних співробітників. Замінюючи один одного, вони не втомляться і будуть встигати готуватися до різних конкурсів і ігор під час перепочинку. Крім того, кілька провідних зроблять свято яскравішим і непередбачуваним.
Складання сценарію і продумування організаційних питань
Це — найбільша частина підготовчої програми.
Складання програми розваг включає наступні питання:
- Продумування оформлення приміщення.
- Підготовка допоміжних матеріалів, продумування костюмів, створення певного дрес-коду (в разі костюмованих шоу).
- Підбір ігор, конкурсів та інших розваг.
- Продумування музичного супроводу, складання плейлиста.
Організаційні моменти корпоративу
Крім того, важливо продумати наступні нюанси:
- Визначення бюджету свята і складання кошторису.
- Складання меню.
- Закупівля подарунків і призів.
- Продумування непередбачених ситуацій і складнощів.
бюджет
Грошові витрати на захід, як правило, виділяє керівництво фірми.
У деяких випадках співробітники самі скидаються і організовують свято. Ні в якому разі не можна насильно змушувати підлеглих здавати гроші на торжество — це повинно бути добровільно прийняте рішення.
Зацікавте співробітників майбутнім святом — розкажіть про новий досвід, який вони отримають, і видовищною шоу-програмою.
Меню заходи
Складаючи меню, зверніть увагу на формат вечірки.
Наприклад, при організації спортивного корпоративу велика частина часу піде на змагання, а не на застілля. На заході в офіційному стилі доречно влаштувати фуршет з невеликою кількістю закусок і салатів.
Для більш душевної компанії підійде святковий стіл з різноманітним кількістю холодних і гарячих страв. літній варіант корпоративу на природі — це приготування барбекю або шашликів.
алкогольне меню
На алкогольне меню слід звернути особливу увагу.
Важливо знайти «золоту» середину, щоб усім присутнім було в міру весело і справа не дійшла до пригод.
Розрахунок такий: на чотирьохгодинне торжество в середньому припадає на одну людину 150 грам міцного напою, стільки ж шампанського і 400-450 грам вина.
Подарунки та призи
Бюджет свята слід прогнозувати з урахуванням призів і подарунків для всіх присутніх — як переможців конкурсів, так і учасників.
Навіть якщо не всі брали участь у розвагах, пам’ятний презент повинен отримати кожен співробітник.
Відмінна ідея для невеликого колективу до 15 осіб — нагородження всіх присутніх грамотами в різних номінаціях ( «самий спритний», «самий креативний», «найвеселіше» і т.д.).
незаплановані ситуації
Крім запланованих етапів свята можуть виникнути непередбачені ситуації, до яких також потрібно бути готовими. Важливо вміти зняти напругу, розрядивши обстановку вміло організованою грою, тому потрібно мати в запасі кілька додаткових розваг.
Може несподівано «втрутитися» погода і зіпсувати корпоратив на свіжому повітрі (для цього потрібно продумати запасний варіант місця відпочинку). Крім того, слід пам’ятати про комфорт і безпеку присутніх — наприклад, не забути взяти аптечку або засіб від комарів при організації літнього корпоративу на природі.
- Вибір місця проведення корпоративу це не просте завдання у якій є свої правила і нюанси.
- Вразити всіх під час проведення корпоративу допоможе світлове шоу докладніше ..
Чим наповнити свято: ідеї для корпоративного заходу
Вибираючи характер розваг для торжества, врахуйте кількість і гендерність присутніх. Якщо більшість учасників — молодь, віддавайте перевагу веселим і рухливим іграм (але в той же час не забувайте про старше покоління — для них також підготуйте кілька спокійних розваг).
Для колективу, що складається з рівної кількості чоловіків і жінок, найкраще підійдуть парні змагання, однак без натяку на вульгарність. Серед чоловіків на ура будуть прийняті спортивні естафети, серед жінок — творчі та інтелектуальні конкурси.
Щоб присутні відчували себе комфортно і не втомлювалися протягом усього свята, слід чергувати різні види діяльності: застільні забави з рухомими, творчі з інтелектуальними і т.д. Може вийти, що співробітники відмовляться брати участь в тій чи іншій грі — для таких випадків потрібно мати кілька запасних варіантів розваг, щоб швидко згладити напружену ситуацію.
Прийнятні види розваг
Готуючись до корпоративного торжества, вибирайте такі види розваг:
Майстер-класи та тренінги
Вони несуть величезну користь для співробітників, так як дозволяють їм дізнатися багато нового і цікавого, спробувати свої сили в якийсь вид діяльності.
Навіть якщо майстер-клас не пов’язаний з професією, він грає важливу психологічну роль — дає можливість співробітникам повірити в свої сили, допомагає в розкритті нових талантів, що стане в нагоді в подальшій роботі.
Приклади цікавих тренінгів для корпоративу — кулінарний, творчий (живопис, декорування, різні техніки ручної роботи), барабанний (для створення єдиного командного духу).
Конкурси та змагання
Це — запорука веселого корпоративу організації з будь-якою кількістю співробітників.
Конкурси бувають різних видів: творчі, інтелектуальні, танцювальні, рухливі і т.д. для їх проведення намагайтеся формувати команди з однаковою кількістю чоловіків і жінок.
Нікого насильно не примушуйте до участі (можна мотивувати, але не змушувати). Після кожного конкурсу вручайте призи переможцям і найбільш активним учасникам.
Іноді одному виду конкурсів присвячено все торжество — наприклад, вікторині в стилі «Що? Де? Коли? «Або спортивних змагань та естафет.
квести
Квести можна проводити як в квест-румі, так і в будь-якому приміщенні або на свіжому повітрі.
Організація корпоративу у вигляді квесту найкраще сприяє командоутворення — люди гуртуються заради досягнення спільної мети.
Квест може бути елементом свята, але частіше за все він проходить «червоною ниткою» через всі торжество.
Метою квесту має бути значуща для команди завдання: пошук шматочків карти для знаходження скарбу, пошук «зниклого» колеги, розшифровка послання від боса і т.д.
Фотосесія
Це — найбільш пам’ятна частина святкового вечора. Без неї не повинно обходитися жодне костюмоване шоу.
Можна запросити костюмера з костюмами або будувати карнавал власними силами. Зроблені знімки можна використовуватися в якості фотосувенірів для всіх присутніх або оформлення офісного календаря.
постановочні шоу
Наукове, циркове, пісочне або світлове шоу — приклади барвистих програм, які можуть «освіжити», будь-яке свято і наповнити його чарами. Їх тривалість не дуже велика — як правило, від п’яти до п’ятнадцяти хвилин.
Вони можуть включатися в різні частини сценарію, але найчастіше в кінці або на початку корпоративного свята. Деяким шоу-програмами може бути присвячено ціле захід (наприклад, інтерактивного науковому шоу або циркових трюків і фокусів).
Кращі ідеї для організації новорічного корпоративу
Новорічне торжество — одне з найяскравіших корпоративних свят. Щоб воно пройшло на ура, потрібно підібрати веселі і різнопланові ігри та конкурси, порадувати всіх присутніх приємними презентами, влаштувати яскраве шоу. Пропонуємо вам три варіанти організації найбільш запам’ятовується новорічного корпоративу.
класичний свято
Класика жанру — це банкет і веселі конкурси від Діда Мороза та Снігуроньки. Роль головних витівників можуть зіграти найбільш артистичні співробітники або актори з івент-агентства. Також знадобиться ведучий або тамада.
Непогана ідея — запропонувати начальнику бути Дідом Морозом. Бос зможе спробувати керувати своїми підлеглими в дещо незвичній манері, запрошуючи їх до різних розваг і виконуючи роль справедливого судді у нагородженні найбільш активних учасників. Це піде на користь не тільки самому шефу, але і всім співробітникам — вони ближче дізнаються свого начальника, спілкуючись з ним у неформальній обстановці, а бос навчиться не тільки командувати, а й розважати своїх колег.
Важливий пункт сценарію — вручення подарунків. Робіть наголос не на самих презенти, а на незвичайні способи їх підношення (наприклад, у вигляді гри, лотереї або розіграшу). Презенти повинні бути недорогими і рівнозначними для всіх присутніх.
тематична гра
Подібні заходи пов’язані з певною тематикою. Це може бути новорічна казка, фільм, подорож, розслідування, мультфільм, квест і т.д. Важлива умова такого свята — ознайомлення всіх учасників зі сценарієм і чітке дотримання своєї ролі.
На тематичне торжество потрібно прийти в відповідних костюмах. Звичайно ж, новорічне свято не обійдеться без Діда Мороза і його внучки (вони можуть виконувати роль провідних або з’явитися в кінці свята з подарунками для всіх учасників). Головна особливість цього виду новорічного корпоративу — переслідування певної мети (пошук «скарбу» з подарунками, розшифровка новорічного послання і т.д.). Всі конкурси та розваги, оформлення приміщення повинні бути підпорядковані тематиці свята.
костюмований бал
Маскарад — саме яскравий варіант організації свята, зокрема — корпоративу на Новий рік. Він миттєво зарядить всіх присутніх святковим настроєм і іскрометним веселощами. Найголовніше на такому заході — дотримуватися певного дрес-код. На відміну від попереднього варіант новорічного торжества, бал-маскарад не має певної тематичної спрямованості.
Тут головна особливість полягає в демонстрації костюмів, тому в сценарій повинні включити конкурси на кращий костюм, розваги та ігри, пов’язані з перевдяганнями, танцювальний флеш-моб.
Непогано поєднати рухомі забави з творчими — наприклад, розповісти про історію виникнення свого костюма, доповнити свій образ прикрасами або аксесуарами з паперу. Дід Мороз зі Снігуронькою можуть бути головними членами журі.
Якщо ви хочете організувати іскрометним святом, про який будуть згадувати з теплими посмішками, важливо врахувати всі етапи його підготовки — і тоді він стане не тільки відмінним колективним відпочинком, а й інструментом підвищення працездатності і формування єдиного командного духу.
Відео організації корпоративів та конкурсів
Варіантів ідей та конкурсів на корпоратив безліч, деякі з них ви можете подивитися в підібраних нами відео.