Підносити різні презенти буває необхідно не тільки рідним, близьким чи друзям. Спеціальні привітання також потрібні партнерам по бізнесу, начальникам, колегам. Причому подарунок бізнес партнеру — це не тільки прояв уваги, але і важливий спосіб просування компанії. Такі презенти підвищують лояльність до вас і вашого бізнесу, стають запорукою плідних і взаємовигідних відносин. Тому до вибору ділового подарунка потрібно підійти максимально відповідально!
Всі презенти в бізнес-середовищі можна розділити на дві великі групи — сувеніри і повноцінні подарунки. У першому випадку мова йде про ні до чого не зобов’язує знаку уваги, він може асоціюватися з компанією, від якої ви його даруєте, мати символіку вашого бренду.
З повноцінними подарунками стикаються як потенційні і діючі партнери по бізнесу, так і члени колективу, коли вітають колег або начальство. До їх вибору потрібно підходити серйозніше, і тут можлива рекламна функція (як у випадку з сувенірами) вже часто недоречна.
Вибираємо презент бізнес-партнеру — чоловікові
Підбирати подарунки партнерам по бізнесу — чоловікам необхідно з урахуванням того, як добре ви знаєте людину, його спосіб життя, інтереси та уподобання. Варіантів ділових поздоровлень багато, головне вибрати найбільш підходящий:
- Сувенір.
Це оптимальне рішення, якщо вам потрібно просто нагадати про себе і фірмі, у вас немає ніяких зобов’язань або особливих відносин. На цей випадок солідні компанії і випускають сувенірну продукцію, займаються поліграфією. - Елементи оформлення інтер’єру.
Зазвичай, сфера взаємодій у представників бізнесу обмежується робочими кабінетами. Якщо у вас хороша зорова пам’ять, то підібрати оригінальний предмет декору для партнера буде нескладно. Це може бути скарбничка, світильник, картина або набір для кави. - Канцелярські товари.
Це універсальний вибір для офісних працівників. Подарувати можна як тижневик або ручку, так і оригінальну візитницю. - Подарунки-аксесуари.
У числі таких презентів розгляньте запонки, годинник, ремені, краватки. Головне, вгадати зі смаками та уподобаннями адресата. - Оригінальні презенти з урахуванням переваг.
Якщо ви спілкуєтеся тісно і знаєте особисті інтереси партнера, то йому можна підібрати в дійсності хороший подарунок, наприклад, набір келихів для коньяку, класну запальничку або портсигар. - Настільні ігри — ще один універсальний вибір.
Купити і піднести можна подарункові нарди, гральні карти, шахи. - Книга.
Тут коментарі не потрібні. Акцент можливий як на діловій, так і на художній літературі. - Спортивний інвентар для шанувальників активного життя.
Це може бути м’яч, нескладний тренажер, набір для міні-гольфу. - Інші подарунки діловим партнерам з урахуванням знання захоплень та інтересів людини.
Вибрати можна як колекційну марку або купюру, так і квиток в кіно або на концерт.

Виняток — це давні і хороші відносини, які виходять за рамки формальностей. Для всіх інших випадків використовуйте перелік з попереднього розділу.
Перш ніж вручити презент
Подарунки партнерам потрібно дарувати правильно. Подбайте про те, щоб він був упакований, продумайте супроводжує словесне вітання або текст для листівки. До речі, в питанні упаковки до теперішнього часу є багато суперечок — потрібно чи ні розміщувати на ній логотип компанії. Компромісом тут буде розміщення непомітною емблеми або ж прикріплення до упаковки візитної картки.
Що потрібно знати, купуючи подарунок
Перед тим, як вже вручати презент особисто або відправляти його кур’єром, варто задати кілька важливих питань:
Error, group does not exist! Check your syntax! (ID: 12)
- Чи потрібен такий подарунок компанії партнеру, начальнику або колезі? Хотіли б ви отримати аналогічний сюрприз?
- Чи добре оформлений презент, наскільки ефектно він виглядає? Адже навіть банальні подарунки в хорошій упаковці — це вже індивідуальний підхід;
- Чи вдало ви підібрали букет і / або листівку? Перший доповнить враження від презенту, а другий допоможе висловити те, що сам сюрприз не в змозі;
- Як буде вручений подарунок? Чи підготовлена мова, знаєте, що бажати?
Правила вибору подарунка
Ще одна важлива вимога до подарунка бізнес партнеру — це облік вимог ділового етикету. Можливо, що для вас це формальність, а для адресата поздоровлення — система приписів, яка несе певну цінність.

Неписаних правил по привітання ділових партнерів досить. Ось лише деякі з найважливіших принципів:
- Будь-який подарунок — це не один лише знак уваги.
Його завдання ще зводиться до зміцнення відносин, сприяння тривалому і успішній співпраці. - Діловий презент повинен враховувати рекламні цілі — прямо або опосередковано.
- Приховані підтексти недоречні, коли мова йде про подарунки партнерам по бізнесу.
Їх значення має легко інтерпретуватися без найменшої невизначеності. - Жартівливий презент допускається лише при дружніх відносинах, тісній співпраці.
Вам потрібно бути впевненими, що гумор буде правильно зрозумілий. - Ідеальна вартість — це не дуже дорого і не дуже дешево.
Дорожнеча — це зайвий тиск, а дешевизна — прояв неповаги.
Дотримуватися всі ці норми і правила, вирішувати вам. Але пам’ятайте, що діловий етикет — це звід принципів, який формувався не один десяток років.

Презент керівнику і від нього
Якщо необхідно зробити подарунок безпосередньому начальнику, то не потрібно ставити мету здивувати його. Більш високий матеріальний статус керівника це, як правило, взагалі виключає.
Ваше завдання — виявити і виразити своїм презентом повагу. Перш ніж відступити від цього правила, подумайте, чи зможете ви зробити екстраординарний і «говорить» подарунок і наскільки це доречно в даній ситуації.

Якщо начальник — ви, і повинні привітати підлеглих, то універсальне рішення — це грошова премія. Керівнику, звичайно ж, дозволяється більше вольностей в плані вибору, але з гумором, приколами і несподіванками теж краще знати міру. Це гарантія збереження плідних ділових відносин.
Як правильно вибрати подарунок: поради професіоналів
Щоб подарунок бізнес партнеру вдався і залишив хороше враження, не завадить дотримуватися рекомендацій професіоналів в області ділових відносин і сувенірного справи. Ось кілька важливих правил, які допоможуть зробити правильний вибір:
- Завжди враховуйте інтереси партнера.
Свій смак і інтереси вторинні. - Придумайте легенду для презенту.
Вона допоможе зацікавити людину, забезпечить приємні спогади і гарний настрій. Як легенди може виступати кумедна історія про вибір або причини, за якими ви вибрали цю річ для партнера. - Не забувайте про національні й культурні особливості.
В одних країнах на ділові подарунки є обмеження по вартості, в інших державах і культурах — певні речі просто не прийнято дарувати. - Фірмові каталоги сувенірної продукції — це дієвий помічник при виборі.
Асортимент таких виробів досить широкий, підходить під різні інтереси і фінансові можливості. - Є те, що краще не дарувати.
Це ті речі, які можуть образити, були подаровані вам раніше або просто відкидаються — не подобаються оточуючим.

- Ваша компанія планує святкування для всього колективу? Як провести корпоратив, щоб він згуртував співробітників і залишив приємні враження у всіх?
- Організовуючи апельсинову весілля, молодятам варто обов’язково продумати кожну дрібницю, деталі в нашій статті.
Поради керівників
Допомогти вам зробити вдалі подарунки діловим партнерам можуть і рекомендації успішних управлінців і керівників бізнесу.
На думку Михайла Дрожжевкіна, голови представництва компанії ESET в РФ, навіть непотрібні і непрактичні речі часом стають популярними:
- «У переліку сувенірної продукції у нас є оригінальна бейсбольна біта з підписом« Убий вірус ». Вона і є хітом продажів, залишаючи на складі інші досить стандартні варіанти — сумки, гуртки і футболки ». Михайло впевнений, що запорука успіху такого презенту — це оригінальність, яка сьогодні більш переконлива, ніж педантичні вимоги норм і правил етикету.
За словами Володимира Виноградова, гендиректора компанії Pro-Vision Communications, основа правильного підходу до подарунка партнерам по бізнесу — це відповідність приводу і облік основних рекомендацій ділового етикету:
- «Одному клієнту з Туреччини до дня народження первістка ми довго придумували презент. Хотіли врахувати і національний менталітет, і інші аспекти. Вибрали радионяню і потрапили в точку. Цей презент відповідав приводу, не була банальна, оптимальний за ціною (недешевий, і недорогий). А так же відповідав нашому напрямку роботи — сприяв комунікацій. В якомусь сенсі він був навіть брендовим ».
замість висновків
Як вибирати подарунок бізнес партнеру — вирішувати вам! Універсального рецепту не існує, але краще за все не забувати про правила ділового етикету, дозволяючи собі серйозні відступу від нього і експерименти з презентами лише в своїй фірмі.
З клієнтами, партнерами і представниками інших компаній будь-які експерименти можуть замість очікуваної подяки і поліпшення відносин дати зворотні результати. Завдання максимум — це в рамках всіх правил і вимог знайти лазівки для оригінальності і неповторності. Якщо використовувати фантазію і творчість, то у вас все обов’язково вийде!
Що подарувати бізнес партнеру: відео
Діловий презент бізнес партнеру необхідно робити зі смаком, щоб отримати від нього бажаний результат. Ми підібрали відео, які допоможуть навчитися особливому мистецтву.