У більшості сучасних пральних машин Electrolux є електронний дисплей з функцією відображення коду несправності. Він з’являється, якщо при виконанні прання або інших процесів виникла якась помилка. Будь-який користувач, який має навіть невеликий досвід поводження з побутовими приладами, може самостійно усунути різні неполадки і виконати невеликий ремонт блоків пральної машини Electrolux.
1
Як відшукати несправність
Якщо телефон цифробуквене код помилки — слід звернутися до інструкції. У ній іноді відзначаються основні аварійні ситуації та варіанти їх вирішення. Там же можна знайти схему розташування її основних вузлів.
розбирання машини
Якщо причини поломок зовнішні (засмітився зливний або впускний шланг, немає напору) — розкривати апарат немає потрібно. Але якщо дефект криється всередині (наприклад, машина не вмикається або не виконує команди):
- 1. Знімають спочатку верхню поверхню. Стають позаду машинки, відкручують гвинти (2 шт) під кришкою і тягнуть її на себе.
- 2. відгвинчуємо шурупи, що утримують задню стінку.
- 3. Приблизно посередині корпусу знаходять болти, що стягують обидві половини, відкручують їх.
- 4. Розсовують корпус і отримують доступ до вузлів і блокам.
2
Проблеми з затокою / зливом
Якщо при включенні пральної машини, немає характерного шуму проходження води, а при віджиманні або повне закінчення процесу прання немає зливу рідини, то на екрані з’являться відповідні коди:
код | опис | Причини виникнення несправності |
E11, EC1, EF4 | Відсутня або занадто мала подача води в режимі прання. Чи не досягнута необхідна висота стовпа рідини в резервуарі за певний час. При діючих вузлах впуску не надходить сповіщення про роботу датчика протоки |
|
E13 | Відбулось протікання робочої рідини в зону піддону |
|
Е21, EF1 | За 10 хв відпрацьована маса не злилася в каналізацію | Підозрювані вузли:
|
Е23 | Симистор, що забезпечує управління зливним насосом несправний. Він розміщений на електронній платі (ЕП) | згоріла деталь |
Е24 | Непрацездатний симистор, керуючий зливним насосом, або його ланцюг. Її елементи знаходяться на платі контролера | Можливий дефект на ЕП |
E85 | Поломка рециркуляционной помпи або дефект тиристора на ЕП | Помпа або блок несправні і підлягають ремонту / заміни. |
EF2 | Обсяг піни в резервуарі перевищено | Засипано / влито багато порошку або гелю. |
EF3 | Включений режим перевірки — Aqua Control |
Підозрювані вузли:
|
3
датчики
Джерелом некоректного функціонування пральної машини можуть стати різні пристрої розпізнавання і тестування. Якщо вони несправні — відповідний сигнал НЕ буде поданий на основний блок і станеться зупинка агрегату, згоряння будь-якого елементу або витік води.
Збої і їх причини:
код | опис | Можливі причини / підозрювані блоки |
E31 | Датчик тиску (ДД) має дефект |
|
E32 | Невірно відкалібрований або непридатний ДД |
|
E34 | Виникла напис цілу хвилину попереджає про невідповідність в роботі ДД і сигналізатора антікіпенія |
|
E35 | Обсяг рідини в резервуарі більше, ніж необхідно |
|
E37 | Малий рівень рідини |
|
E38 | Різниця тисків не визначається пресостатом правильно | Перевірте трубку ДД |
E39 | Датчик HV1S неправильно визначає рівень переливу | вузол HV1S |
EC2 | Сигналізатор каламутності неадекватно визначає прозорість рідини | Перевірте датчик. |
3.1
Е31
При цій помилці несправним виявляється датчик тиску (прессостат). В машинах Електролюкс він електронний, тому часто збивається його частота. Такий дефект можна виправити лише в майстерні.
3.2
Е35
Унаслідок розмикання контактів перемикача переливу> 15 секунд при впуску води рідина піднімається до найвищого рівня. Тестують прессостат. Якщо він непридатний — набувають нового.
Якщо він справний, то перевіряють перемикач переливу і трубки датчика тиску. Зламані деталі змінюють.
4
ТЕН і його оточення
На пральних агрегатах Електролюкс немає кодів, безпосередньо що означають згоряння або іншу поломку нагрівача. Про це можна судити за непрямими причинами.
На дисплеї висвічуються помилки аварійного стану супутніх ТЕН вузлів, за якими і визначають справність нагрівального елементу:
код | опис | Причини виникнення несправності |
E33 | Немає синхронізації між двома датчиками:
| Підозрювані вузли:
|
E36 | Чи не функціонує система ABS, яка відключає ТЕН, якщо бак порожній: |
|
E61 | При нагріванні температура рідини не відповідає її необхідному значенню | Помилка не висвічується в звичайному режимі, і зрозуміти, в чому причина, важко. Код доступний лише при діагностиці і означає пошкодження ТЕН |
E62 | Вода за 5 хвилин нагрілася до 88 ° C | Дефект або пошкодження датчика температури |
E66, Е3А | На електронну плату не приходить сигнал від реле нагрівача |
|
E68 | Великий струм витоку | Пробій на корпус ТЕН або інших елементів |
E71 | Мало або велике опір термодатчика |
|
E74 | Температурний датчик NTC змістився і розташований неправильно | Ослабли або зламані кріплення даної деталі. |
5
Пошкодження системи дверцята
Помилок, пов’язаних з люком, існує безліч. Частина з них блокує агрегат повністю, і він відключається.
Варіанти помилок:
код | опис | підозрювані блоки |
E41, Е42 | Нещільно закривається дверцята, дефект блокування |
|
E43 | Розташований на процесорному модулі симистор УБЛ не функціонує | Перевіряють тестером справність сімістора, що відповідає за блокування замка, і змінюють його при необхідності |
E44 | Процесор не отримує сигналу про закриття дверцята | Датчик блокування або дроти пошкоджені, підлягають заміні |
E45 | Зіпсовані елементи, приєднані до сімісторов замку. Всі вони розміщені на центральній платі | Перевіряють деталі відповідного кола і усувають аварійний стан замку. |
5.1
Е41, Е42
При цих помилках перевіряють дроти і терморезистор блокує системи на обрив. Іноді він буває короткозамкнут «на землю». Це можна перевірити мультиметром.
Дуже часто ламається язичок замка або пружини автоматичного закривання дверцят. Для усунення пошкодження треба розібрати люк і починають його.
6
Барабан, двигун і його ланцюга
Двигун з барабаном
Часто в неадекватній роботі пральної машини винен електродвигун і елементи його оточення. Дуже рідко помилки виникають через дефект модуля управління або інвертора.
При відображенні коду, пов’язаного з електродвигуном, необхідно перевірити роз’єми блоку, відповідного коду. Після цього тестують дроти і керуючий модуль на замикання або обриви.
Коди помилок і їх значення:
код | опис | Підозрювані блоки / причини |
E51 | КЗ або обрив в ланцюзі симистора, керуючого приводним електродвигуном | Симистор або його оточення |
E52 | Тахогенератор основного електромотора не видає сигнали на плату контролера |
|
E53 | Замкнута або обірвана ланцюг симистора керуючого головним мотором | Елементи і деталі в оточенні симистора, розташовані на електронному модулі |
E54 | Одна з двох груп контактів електронного реле, що відповідає за перемикання прямого / зворотного обертання основного мотора, «залипнула» | Цей елемент не функціонує |
E55 | Пошкодження ланцюга або самого електромотора | Двигун або проводка (підлягають заміні) |
E56 | Більше 15 хвилин на процесор не приходять дані про роботу тахогенератора |
|
E57 | Перевищено поріг струму мотора. Він набагато більше 15 А |
|
E58 | Струм фаз двигуна, запитаний їм з інвертора, перевищує відведений значення — більше 4,5 А |
|
E59 | При запуску нового циклу з іншою швидкістю обертання процесор не отримує даних з тахометричного модуля в перші 3 секунди |
|
EA1, EA2, ЕА4 | DSP-система не орієнтується процесором |
|
EA3 | DSP-система не визначає миттєву позицію шківа |
|
EA5 | Тиристор DSP-системи або його ланцюга пошкоджені | Сама деталь і її оточення |
EA6 | При роботі барабана і електромотора дані про швидкість обертання не приходять на електронну плату в перші 30 з |
|
EF5 | Через дисбаланс (більше 1200 г) перервана операція віджиму | Невідповідний обсяг білизни. |
6.1
E51
Помилка з’являється через замикання симистора електромотора або поганого контакту в роз’ємі.
Щоб усунути несправність:
- 1. Спочатку отпаивают симистор і перевіряють його опір. Якщо КЗ не спостерігається — винен модуль управління.
- 2. Змінюють симистор, якщо на екрані приладу висвітиться значення, близьке до нуля.
6.2
E52
Ця помилка виникає з однієї причини: від тремтіння механізму при роботі тахометричного генератора дуже часто зіскакує фіксує його шайба. Котушка таходатчіка зміщується, і він перестає адекватно оцінювати обстановку.
Треба просто «посадити» її на призначене місце. Якщо це не допоможе — перевірити сам датчик або придбати новий.
6.3
E53, Е55
На двигун не приходить сигнал і напруга запуску. На процесорній платі перервана ланцюг управління електродвигуном або зіпсований симистор.
Необхідно перевірити роз’єми, доріжки, контакти електронного модуля і двигуна. Для цього «прозванивают» мотор і все електроланцюзі. Якщо вони в порядку — процесорний модуль підлягає ремонту або заміні.
6.4
E54
Контакти реле реверсу двигуна «залипнули» і електромотор обертає барабан з баком в одну сторону.
Якщо деталь можна розібрати — виконайте ремонт самостійно. Якщо розкрити його неможливо — купіть нову реле.
6.5
Е56, Е59
На керуючий модуль не доходять дані з таходатчіка протягом відведеного часу. Це вказує на аварійний стан мотора або інвертора, дефект проводки між ними, несправність основного блоку або датчика.
Спочатку досліджують ланцюга, що з’єднують зазначені блоки на КЗ або обрив. Потім мультиметром (тестером) перевіряють тахометричних датчик.
алгоритм:
- 1. Прилад під’єднують до обмотці датчика і спостерігають за змінами. Справна котушка має опір в районі 60 Ом.
- 2. При обертанні (навіть рукою) шківа або барабана свідчення на екрані приладу повинні помінятися. Якщо цього не спостерігається — купують новий датчик.
Якщо все в пордяке — винен інвертор мул або плата електроніки. У разі якщо не видно підгоріли деталей або доріжок — слід віднести їх в сервіс.
6.6
E57, Е58
Величина струму набагато вище необхідної межі. При значенні Е57 вона перевищує 15 А. Якщо на дисплеї позначилася помилка E58 — фазний струм головного електродвигуна більше 4,5 A.
Причини несправності треба шукати в ЕП або моторі. «Продзвонювати» котушки двигуна. Якщо їх опір в нормі, перевіряють електричні ланцюги і інвертор. В іншому випадку — пошкодження знаходиться в керуючому модулі.
6.7
EA3
Дуже часто DSP-система не пізнає позицію шківа основного двигуна і не зберігає в пам’яті його параметри. Тестують всі вузли, позначені в таблиці.
Найлегше визначити розтягнення, знос або обрив ременя і «продзвонити» дроти. Непридатні деталі треба замінити.
Якщо неполадки присутні на платі ПМ або в DSP-системі — їх також слід замінити.
7
Помилки електронного модуля
Дуже часто в неадекватній роботі прального агрегату винен процесорний блок або проводка. Визначити причину можна за кодом, але відремонтувати модуль своїми силами вдається не завжди.
модуль управління
Для пошуку згорілої або дефектної деталі потрібен спеціальний стенд, який є в майстернях. Її працівники полагодять блок або підберуть новий.
Причини збою в роботі модуля:
Помилка | причини |
E5A | Температурний поріг охолоджуючого радіатора перевищує 88 ° |
E5B | Постійна напруга у відповідній шині набагато нижче відведеного значення в 175 В |
E5C | Постійний потенціал у відповідній ланцюга набагато перевищує необхідне значення 430 В |
E5D | FCV не в змозі прийняти / надіслати сигнал про роботу за 2-секундний проміжок |
E5E | Немає зв’язку між процесорним модулем і платою FCV управління |
E5F | Спостерігаються часті скиди керуючої програми. Через це відбувається безперервне опитування конфігурації машини платою FCV |
E84 | Чи не орієнтуються сигнали рециркуляционной помпи. Напруга на її контактах відсутня або завжди має потенціал 5 вольт |
E91 | Порушений зв’язок між пультом машини і процесорним блоком |
E92 | Основна електроніка не узгоджена з інтерфейсом користувача |
E98 | Модуль управління двигуном не узгоджується з платою процесора |
EBE | Реле захисту пошкоджено |
EBF, EHF | Захисна ланцюг орієнтується невірно |
EB1, EH1 | Частота мережі живлення не відповідають нормі |
EB2, ЕВ3, EH2, | Напруга мережі завищено або занижено |
EH3 | Перешкоди в мережі або несправний блок живлення. |
При наявності помилок EB1, ЄП1 або EB2, ЕВ3, ЕН2 необхідно переконатися в невідповідності параметрів, вимірявши їх мультиметром або частотоміром. Якщо напруга мережі часто буває завищена або занижена, необхідно купити і встановити стабілізатор.
Якщо з’явився напис ЕН3 — необхідно зупинити машину і перевірити мережу. Якщо відсутні перешкоди, є нормальне напруга і частота — змінюють ЕП.
8
перемикач
При помилках, пов’язаних з пристроєм перемикання і вибору програм, самостійно виправити їх майже неможливо. Найпростіше — купити електронний модуль і замінити його.
перемикач
Дуже часто спостерігається збій конфігурації і доводиться заново вводити дані в пам’ять або перезаписувати її. У простого обивателя такого обладнання (стенду для перезапису енергозалежною пам’яті) немає, тому доводиться викликати майстра.
Помилки і причини:
код | опис | причини |
E82 | Селектор встановлений неправильно |
|
E83 | Дані селектора зчитуються невірно. Код Е83 з’являється лише в режимі тестування або діагностики на стенді | Помилка електронного модуля. Він невірно визначає конфігурацію апарату |
E93, E94 | Конфігурація прального агрегату невірна | Збій програмних циклів. Такий дефект можна усунути лише введенням правильного коду конфігурації. Потрібно замінити процессорную плату або записати нові дані в незалежну пам’ять |
E95 | Зв’язки незалежній пам’яті і центрального процесора порушені. Вони розміщені на основному контролері | Можливий обрив ланцюгів між ЕСППЗУ і центральним процесором |
E96 | Конфігурація електронного модуля не відповідає підключеним до нього зовнішнім елементам | Помилки в програмному забезпеченні контролера |
E97 | Положення селектора вибору не відповідає програмному забезпеченню застосованого процесора | Невірно введений конфігураційний код або замінити основний блок. |
9
Помилки модуля звуку
Поширені збої в роботі модуля звуку:
код | опис | Що робити |
E99 | Звуковий блок, якщо він присутній в агрегаті — не працює або видає неадекватні звуки (гул, свист) | Необхідно перевірити плату звуку і дроти, що йдуть до неї |
E9A | Чи не в порядку програмне забезпечення, реалізоване апаратно між вхідний / вихідний електронікою і динаміком | Перевірити основний електронний модуль |
Якщо при пранні з динаміка машини почав йти гул, свист або вона просто «замовкла» — необхідно досліджувати звуковий блок. При наявності неадекватних шумів можливий обрив одного з проводів. Це можна виявити мультиметром.
У всіх інших випадках блок звуку або процесорний модуль підлягають ремонту в майстернях.