Ремонт і виправлення несправностей пральної машини Electrolux своїми руками

У більшості сучасних пральних машин Electrolux є електронний дисплей з функцією відображення коду несправності. Він з’являється, якщо при виконанні прання або інших процесів виникла якась помилка. Будь-який користувач, який має навіть невеликий досвід поводження з побутовими приладами, може самостійно усунути різні неполадки і виконати невеликий ремонт блоків пральної машини Electrolux.

1
Як відшукати несправність

Якщо телефон цифробуквене код помилки — слід звернутися до інструкції. У ній іноді відзначаються основні аварійні ситуації та варіанти їх вирішення. Там же можна знайти схему розташування її основних вузлів.

розбирання машини

Якщо причини поломок зовнішні (засмітився зливний або впускний шланг, немає напору) — розкривати апарат немає потрібно. Але якщо дефект криється всередині (наприклад, машина не вмикається або не виконує команди):

  1. 1. Знімають спочатку верхню поверхню. Стають позаду машинки, відкручують гвинти (2 шт) під кришкою і тягнуть її на себе.
  2. 2. відгвинчуємо шурупи, що утримують задню стінку.
  3. 3. Приблизно посередині корпусу знаходять болти, що стягують обидві половини, відкручують їх.
  4. 4. Розсовують корпус і отримують доступ до вузлів і блокам.

2
Проблеми з затокою / зливом

Якщо при включенні пральної машини, немає характерного шуму проходження води, а при віджиманні або повне закінчення процесу прання немає зливу рідини, то на екрані з’являться відповідні коди:

код опис Причини виникнення несправності

E11, EC1,

EF4

Відсутня або занадто мала подача води в режимі прання. Чи не досягнута необхідна висота стовпа рідини в резервуарі за певний час.

При діючих вузлах впуску не надходить сповіщення про роботу датчика протоки

  • неправильна робота будь-якого з заливних клапанів або симистора в схемі управління цими механізмами на електронному модулі;
  • блокування клапана впускання;
  • засмічення, що перешкоджає затоки води всередину, або мале тиску потоку в водопроводі;
  • дефект електропроводки;
  • пошкоджений датчик протоки
E13Відбулось протікання робочої рідини в зону піддону
  • прорив якого-небудь зі шлангів;
  • втрата герметичності вузлів, по яких тече вода
Е21, EF1За 10 хв відпрацьована маса не злилася в каналізацію

Підозрювані вузли:

  • насос;
  • закупорка зливного шланга, патрубків або фільтра сміттям;
  • неправильна робота електронного контролера
Е23Симистор, що забезпечує управління зливним насосом несправний. Він розміщений на електронній платі (ЕП)згоріла деталь
Е24Непрацездатний симистор, керуючий зливним насосом, або його ланцюг. Її елементи знаходяться на платі контролераМожливий дефект на ЕП
E85Поломка рециркуляционной помпи або дефект тиристора на ЕППомпа або блок несправні і підлягають ремонту / заміни.
EF2Обсяг піни в резервуарі перевищеноЗасипано / влито багато порошку або гелю.
EF3Включений режим перевірки — Aqua Control
  1. 1. Витік рідини.
  2. 2. До зливний помпі не підходить струм.

Підозрювані вузли:

  • електронна плата;
  • помпа або її електропровід.

3
датчики

Джерелом некоректного функціонування пральної машини можуть стати різні пристрої розпізнавання і тестування. Якщо вони несправні — відповідний сигнал НЕ буде поданий на основний блок і станеться зупинка агрегату, згоряння будь-якого елементу або витік води.

Збої і їх причини:

кодописМожливі причини / підозрювані блоки
E31Датчик тиску (ДД) має дефект
  • часто помилка криється в зміні частоти ДД;
  • можливий обрив проводів
E32Невірно відкалібрований або непридатний ДД
  • первісна калібрування була проведена неправильно;
  • закритий кран чи ні тиску:
  • пошкоджений клапан впускання;
  • засмічений фільтр;
  • непрацездатний ДД
E34Виникла напис цілу хвилину попереджає про невідповідність в роботі ДД і сигналізатора антікіпенія
  • прессостат або його трубка;
  • електропроводка
E35Обсяг рідини в резервуарі більше, ніж необхідно
  • електронний модуль;
  • гідросистема прессостата;
  • впускний клапан
E37Малий рівень рідини
  • датчик L1S;
  • плата процесора
E38Різниця тисків не визначається пресостатом правильноПеревірте трубку ДД
E39Датчик HV1S неправильно визначає рівень переливувузол HV1S
EC2Сигналізатор каламутності неадекватно визначає прозорість рідиниПеревірте датчик.

3.1
Е31

При цій помилці несправним виявляється датчик тиску (прессостат). В машинах Електролюкс він електронний, тому часто збивається його частота. Такий дефект можна виправити лише в майстерні.

3.2
Е35

Унаслідок розмикання контактів перемикача переливу> 15 секунд при впуску води рідина піднімається до найвищого рівня. Тестують прессостат. Якщо він непридатний — набувають нового.

Якщо він справний, то перевіряють перемикач переливу і трубки датчика тиску. Зламані деталі змінюють.

4
ТЕН і його оточення

На пральних агрегатах Електролюкс немає кодів, безпосередньо що означають згоряння або іншу поломку нагрівача. Про це можна судити за непрямими причинами.

На дисплеї висвічуються помилки аварійного стану супутніх ТЕН вузлів, за якими і визначають справність нагрівального елементу:

код описПричини виникнення несправності
E33

Немає синхронізації між двома датчиками:

  • ABS — захист нагрівача без води;
  • L1S — перший рівень заповнення бака

Підозрювані вузли:

  • дефект або поломка якого-небудь датчика;
  • засмічення трубок або камери, в якій зменшується тиск;
  • напругу живлення завищено і ТЕН перегрівається;
  • пробою нагрівача на корпус
E36Чи не функціонує система ABS, яка відключає ТЕН, якщо бак порожній:
  • несправність ABS-датчика;
  • дефект проводів
E61При нагріванні температура рідини не відповідає її необхідному значеннюПомилка не висвічується в звичайному режимі, і зрозуміти, в чому причина, важко. Код доступний лише при діагностиці і означає пошкодження ТЕН
E62Вода за 5 хвилин нагрілася до 88 ° CДефект або пошкодження датчика температури
E66, Е3АНа електронну плату не приходить сигнал від реле нагрівача
  • не спрацьовує реле ТЕН;
  • поломка електронного модуля
E68Великий струм витоку

Пробій на корпус ТЕН або інших елементів

E71Мало або велике опір термодатчика
  • КЗ, обрив датчика або ланцюгів, з’єднаних з ним;
  • часто з ладу виходить ТЕН, його спіраль замкнута на корпус;
  • несправність проводів і елементів ЕП
E74Температурний датчик NTC змістився і розташований неправильноОслабли або зламані кріплення даної деталі.

5
Пошкодження системи дверцята

Помилок, пов’язаних з люком, існує безліч. Частина з них блокує агрегат повністю, і він відключається.

Варіанти помилок:

кодописпідозрювані блоки
E41, Е42Нещільно закривається дверцята, дефект блокування
  • плата керування;
  • блокуюча система;
  • дроти;
  • терморезистор;
  • замок
E43Розташований на процесорному модулі симистор УБЛ не функціонуєПеревіряють тестером справність сімістора, що відповідає за блокування замка, і змінюють його при необхідності
E44Процесор не отримує сигналу про закриття дверцятаДатчик блокування або дроти пошкоджені, підлягають заміні
E45Зіпсовані елементи, приєднані до сімісторов замку. Всі вони розміщені на центральній платіПеревіряють деталі відповідного кола і усувають аварійний стан замку.

5.1
Е41, Е42

При цих помилках перевіряють дроти і терморезистор блокує системи на обрив. Іноді він буває короткозамкнут «на землю». Це можна перевірити мультиметром.

Дуже часто ламається язичок замка або пружини автоматичного закривання дверцят. Для усунення пошкодження треба розібрати люк і починають його.

6
Барабан, двигун і його ланцюга

Двигун з барабаном

Часто в неадекватній роботі пральної машини винен електродвигун і елементи його оточення. Дуже рідко помилки виникають через дефект модуля управління або інвертора.

При відображенні коду, пов’язаного з електродвигуном, необхідно перевірити роз’єми блоку, відповідного коду. Після цього тестують дроти і керуючий модуль на замикання або обриви.

Коди помилок і їх значення:

кодописПідозрювані блоки / причини
E51КЗ або обрив в ланцюзі симистора, керуючого приводним електродвигуномСимистор або його оточення
E52Тахогенератор основного електромотора не видає сигнали на плату контролера
  • електропроводи;
  • ЕП;
  • тахогенератор або таходатчіка
E53Замкнута або обірвана ланцюг симистора керуючого головним моторомЕлементи і деталі в оточенні симистора, розташовані на електронному модулі
E54Одна з двох груп контактів електронного реле, що відповідає за перемикання прямого / зворотного обертання основного мотора, «залипнула»Цей елемент не функціонує
E55Пошкодження ланцюга або самого електромотораДвигун або проводка (підлягають заміні)
E56Більше 15 хвилин на процесор не приходять дані про роботу тахогенератора
  • тахометричних генератор;
  • електронна плата;
  • дроти
E57Перевищено поріг струму мотора. Він набагато більше 15 А
  • електродвигун;
  • інвертор (розташований на ЕП)
E58Струм фаз двигуна, запитаний їм з інвертора, перевищує відведений значення — більше 4,5 А
  • електромотор;
  • з’єднувальні ланцюга;
  • плата процесора
E59

При запуску нового циклу з іншою швидкістю обертання процесор не отримує даних з тахометричного модуля в перші 3 секунди

  • двигун;
  • тахогенератор;
  • електронний модуль;
  • електропроводка
EA1, EA2, ЕА4

DSP-система не орієнтується процесором

  • система DSP;
  • процесорний модуль
EA3DSP-система не визначає миттєву позицію шківа
  • блок DSP;
  • ремінь приводу;
  • з’єднувальні ланцюга;
  • центральний модуль управління
EA5Тиристор DSP-системи або його ланцюга пошкодженіСама деталь і її оточення
EA6При роботі барабана і електромотора дані про швидкість обертання не приходять на електронну плату в перші 30 з
  • люк не закрите повністю;
  • несправний ремінь;
  • зіпсований датчик обертання
EF5

Через дисбаланс (більше 1200 г) перервана операція віджиму

Невідповідний обсяг білизни.

6.1
E51

Помилка з’являється через замикання симистора електромотора або поганого контакту в роз’ємі.

Щоб усунути несправність:

  1. 1. Спочатку отпаивают симистор і перевіряють його опір. Якщо КЗ не спостерігається — винен модуль управління.
  2. 2. Змінюють симистор, якщо на екрані приладу висвітиться значення, близьке до нуля.

6.2
E52

Ця помилка виникає з однієї причини: від тремтіння механізму при роботі тахометричного генератора дуже часто зіскакує фіксує його шайба. Котушка таходатчіка зміщується, і він перестає адекватно оцінювати обстановку.

Треба просто «посадити» її на призначене місце. Якщо це не допоможе — перевірити сам датчик або придбати новий.

6.3
E53, Е55

На двигун не приходить сигнал і напруга запуску. На процесорній платі перервана ланцюг управління електродвигуном або зіпсований симистор.

Необхідно перевірити роз’єми, доріжки, контакти електронного модуля і двигуна. Для цього «прозванивают» мотор і все електроланцюзі. Якщо вони в порядку — процесорний модуль підлягає ремонту або заміні.

6.4
E54

Контакти реле реверсу двигуна «залипнули» і електромотор обертає барабан з баком в одну сторону.

Якщо деталь можна розібрати — виконайте ремонт самостійно. Якщо розкрити його неможливо — купіть нову реле.

6.5
Е56, Е59

На керуючий модуль не доходять дані з таходатчіка протягом відведеного часу. Це вказує на аварійний стан мотора або інвертора, дефект проводки між ними, несправність основного блоку або датчика.

Спочатку досліджують ланцюга, що з’єднують зазначені блоки на КЗ або обрив. Потім мультиметром (тестером) перевіряють тахометричних датчик.

алгоритм:

  1. 1. Прилад під’єднують до обмотці датчика і спостерігають за змінами. Справна котушка має опір в районі 60 Ом.
  2. 2. При обертанні (навіть рукою) шківа або барабана свідчення на екрані приладу повинні помінятися. Якщо цього не спостерігається — купують новий датчик.

Якщо все в пордяке — винен інвертор мул або плата електроніки. У разі якщо не видно підгоріли деталей або доріжок — слід віднести їх в сервіс.

6.6
E57, Е58

Величина струму набагато вище необхідної межі. При значенні Е57 вона перевищує 15 А. Якщо на дисплеї позначилася помилка E58 — фазний струм головного електродвигуна більше 4,5 A.

Причини несправності треба шукати в ЕП або моторі. «Продзвонювати» котушки двигуна. Якщо їх опір в нормі, перевіряють електричні ланцюги і інвертор. В іншому випадку — пошкодження знаходиться в керуючому модулі.

6.7
EA3

Дуже часто DSP-система не пізнає позицію шківа основного двигуна і не зберігає в пам’яті його параметри. Тестують всі вузли, позначені в таблиці.

Найлегше визначити розтягнення, знос або обрив ременя і «продзвонити» дроти. Непридатні деталі треба замінити.

Якщо неполадки присутні на платі ПМ або в DSP-системі — їх також слід замінити.

7
Помилки електронного модуля

Дуже часто в неадекватній роботі прального агрегату винен процесорний блок або проводка. Визначити причину можна за кодом, але відремонтувати модуль своїми силами вдається не завжди.

модуль управління

Для пошуку згорілої або дефектної деталі потрібен спеціальний стенд, який є в майстернях. Її працівники полагодять блок або підберуть новий.

Причини збою в роботі модуля:

Помилкапричини
E5AТемпературний поріг охолоджуючого радіатора перевищує 88 °
E5BПостійна напруга у відповідній шині набагато нижче відведеного значення в 175 В
E5CПостійний потенціал у відповідній ланцюга набагато перевищує необхідне значення 430 В
E5DFCV не в змозі прийняти / надіслати сигнал про роботу за 2-секундний проміжок
E5EНемає зв’язку між процесорним модулем і платою FCV управління
E5FСпостерігаються часті скиди керуючої програми. Через це відбувається безперервне опитування конфігурації машини платою FCV
E84Чи не орієнтуються сигнали рециркуляционной помпи. Напруга на її контактах відсутня або завжди має потенціал 5 вольт
E91Порушений зв’язок між пультом машини і процесорним блоком
E92Основна електроніка не узгоджена з інтерфейсом користувача
E98Модуль управління двигуном не узгоджується з платою процесора
EBEРеле захисту пошкоджено
EBF, EHFЗахисна ланцюг орієнтується невірно

EB1, EH1

Частота мережі живлення не відповідають нормі

EB2, ЕВ3, EH2,Напруга мережі завищено або занижено
EH3Перешкоди в мережі або несправний блок живлення.

При наявності помилок EB1, ЄП1 або EB2, ЕВ3, ЕН2 необхідно переконатися в невідповідності параметрів, вимірявши їх мультиметром або частотоміром. Якщо напруга мережі часто буває завищена або занижена, необхідно купити і встановити стабілізатор.

Якщо з’явився напис ЕН3 — необхідно зупинити машину і перевірити мережу. Якщо відсутні перешкоди, є нормальне напруга і частота — змінюють ЕП.

8
перемикач

При помилках, пов’язаних з пристроєм перемикання і вибору програм, самостійно виправити їх майже неможливо. Найпростіше — купити електронний модуль і замінити його.

перемикач

Дуже часто спостерігається збій конфігурації і доводиться заново вводити дані в пам’ять або перезаписувати її. У простого обивателя такого обладнання (стенду для перезапису енергозалежною пам’яті) немає, тому доводиться викликати майстра.

Помилки і причини:

кодописпричини
E82Селектор встановлений неправильно
  1. 1. Несправна плата процесора. У пам’яті збережені неправдиві дані.
  2. 2. Помилка селектора.
  3. 3. Обрив електропроводки
E83Дані селектора зчитуються невірно. Код Е83 з’являється лише в режимі тестування або діагностики на стенді

Помилка електронного модуля. Він невірно визначає конфігурацію апарату

E93,

E94

Конфігурація прального агрегату невірна

Збій програмних циклів.

Такий дефект можна усунути лише введенням правильного коду конфігурації.

Потрібно замінити процессорную плату або записати нові дані в незалежну пам’ять

E95Зв’язки незалежній пам’яті і центрального процесора порушені. Вони розміщені на основному контролері

Можливий обрив ланцюгів між ЕСППЗУ і центральним процесором

E96Конфігурація електронного модуля не відповідає підключеним до нього зовнішнім елементамПомилки в програмному забезпеченні контролера
E97Положення селектора вибору не відповідає програмному забезпеченню застосованого процесора

Невірно введений конфігураційний код або замінити основний блок.

9
Помилки модуля звуку

Поширені збої в роботі модуля звуку:

кодописЩо робити
E99

Звуковий блок, якщо він присутній в агрегаті — не працює або видає неадекватні звуки (гул, свист)

Необхідно перевірити плату звуку і дроти, що йдуть до неї
E9AЧи не в порядку програмне забезпечення, реалізоване апаратно між вхідний / вихідний електронікою і динамікомПеревірити основний електронний модуль

Якщо при пранні з динаміка машини почав йти гул, свист або вона просто «замовкла» — необхідно досліджувати звуковий блок. При наявності неадекватних шумів можливий обрив одного з проводів. Це можна виявити мультиметром.

У всіх інших випадках блок звуку або процесорний модуль підлягають ремонту в майстернях.

Ссылка на основную публикацию