Як швидко зняти стару фарбу з металу, які кошти використовувати

Щоб очистити з металевої поверхні стару фарбу, в першу чергу слід видалити облуплений шар. Зробити таку роботу можна шпателем або металевою щіткою.

Для того щоб прибрати всю фарбу в домашніх умовах, існують механічний, хімічний і термічний способи. Заздалегідь готуються необхідні інструменти. При роботі з хімічними препаратами в наявності повинні бути рукавички, захисні окуляри і респіратор.

1
механічне видалення

Видалення старого покриття механічним шляхом — ефективний і дешевий метод. Але має і недоліки у вигляді трудомісткості і великих витрат часу.

Застосовується такий спосіб в тому випадку, якщо ділянка важкодоступний і немає можливості обробити іншим шляхом. У тому випадку, коли потрібно забезпечити високу якість робіт або немає необхідності повністю очищати лакофарбове покриття. Іноді знімається тільки відшарувалася частина. Універсальність цього методу в тому, що зняти можна стійку масляну фарбу.

Інструкція:

  1. 1. За допомогою шпателя забирається лакофарбовий шар. Далі в хід йде наждачний папір. Якщо дозволяє простір, то вона накладається на дерев’яний брусок. Попередньо допускається обробка наждаком. Зернистість круга повинна перевищувати наждачний папір. На завершення наноситься антикорозійний аерозоль.
  2. 2. Якщо зняття проходить на великій поверхні, то вона змочується водою і робота проводиться водостійким наждаковим папером.
  3. 3. Якщо робота ведеться болгаркою, то в якості насадки можна використовувати кордщетку. Вона бувають різного ступеня твердості. До недоліків відноситься неможливість видалення старої фарби з важкодоступних місць.

Використання плоскошліфувальних апаратів для роботи з металом неможливо. Після початку роботи зі зняття лакофарбових покриттів, надлишок фарби забиває наждачний папір.

2
Піскоструминна методика

Методика заснована на застосуванні дробильноструменевого обладнання. До переваг відноситься можливість обробки в важкодоступних місцях. Форма деталі значення не має.

Суть методу полягає в напрямку на поверхню струменя води під тиском. Рідина несе з собою пісок, абразив або дріб. В результаті очищення проходить не тільки фарби, але будь-яких забруднень і іржі.

Направляти струмінь можна тільки на метал товщиною 2-3 см. В іншому випадку є небезпека деформування ділянки. Добре знімається фарба з металевої поверхні воріт або огорожі.

Також читайте:  Догляд за чавунною сковородою: як правильно користуватися і мити після приготування

Не допускається робота з крихкими конструкціями через можливість їх пошкодження.

Піскоструминне видалення

3
Хімічна обробка

До хімічних способів видалення фарби з металу відносяться змивки. Вони представлені у вигляді аерозолів, гелів або мазей. Змивки, які наносяться на фарбу, роз’їдають її. Взбухшіе шар легко видаляється шпателем.

Змивки, на відміну від абразивів, застосовні до деталей будь-якої складності.

Робота проходить наступним чином:

  1. 1. З використанням кисті на оброблювану поверхню наноситься гель.
  2. 2. Завдана змив протягом 30 хвилин викликає здуття поверхневого шару. Потім він легко видаляється шпателем.
  3. 3. Якщо використовувати аерозольні змивки, то результат можна буде побачити вже через кілька хвилин.
  4. 4. Після очищення залишки речовини потрібно швидко змити мильним розчином і нанести на поверхню антикорозійну грунтовку.

Будь-який засіб для зняття фарби слабо діє на старе покриття. Якщо шар був нанесений більше 2-3 років тому, то він може тільки розм’якшити.

Роботи проводяться в захисному одязі, тому що препарати володіють токсичністю.

Якщо тип нанесеної фарби визначити неможливо, то застосовуються універсальні змивки. Однак такі препарати за своїм складом діють слабше, ніж спеціалізовані.

Видалення фарби після хімічної обробки

4
термічне очищення

Очищення проходить із застосуванням пальника або паяльної лампи. Ведеться випалювання поверхні. Це відноситься до радикального способу. Можна зняти стару фарбу з металу у конструкції будь-якої конфігурації. Як і при обробці хімічним способом, тут застосовується комбінований метод. Завершальна стадія роботи ведеться шпателем.

Такий метод має ряд недоліків:

  1. 1. Не всякий матеріал можна піддавати нагріванню. Якщо це чавунні труби, то вони потріскаються в процесі підігріву. Йде деформація тонкого листового металу. Деякі види після такої обробки набувають крихкість через втрату вуглецю.
  2. 2. Можлива поява окалини.
  3. 3. Існує ймовірність пожежі.
  4. 4. В результаті нагрівання виділяються токсичні речовини.

Процес роботи:

  • Запалюється паяльна лампа.
  • Полум’я направляється на поверхню металу.
  • Як тільки фарба розплавиться, струмінь полум’я рухається далі.
  • Залишки фарби видаляються шпателем.

Замість паяльника можна використовувати будівельний фен. Застосовується він при очищенні труб, які нагріваються, а потім взбухшіе фарба зчищається ножем.

Також читайте:  Чистка срібла перекисом водню в домашніх умовах: кращі способи і засоби

5
Видалення порошкової фарби

Порошкові фарби відносяться до найбільш стійким покриттям. Проведення очищення звичайними методами пов’язано з великими затратами. В даному випадку можна застосувати тільки спеціалізовані препарати, які використовуються індивідуально для кожного виду покриття.

Процес полягає в тому, що така речовина втирається в стару фарбу. Через деякий час йде її розм’якшення, зчеплення з металом послаблюється, і вона легко видаляється шпателем.

Час дії препарату може бути від 2 годин до 8. Все залежить від давності покриття і сили застосовуваного препарату.

Краще перед видаленням порошкової фарби попередньо обробити поверхню миючим засобом. Тоді застосування спеціалізованого препарату буде більш ефективним.

6
Зняття фарби з поверхні автомобіля

Зняття фарби з поверхні двері автомобіля може виконуватися такими способами:

  1. 1. Шляхом застосування шліфувальної машини з наждачним кругом. Можливо видалення фарби піскоструминним обладнанням.
  2. 2. З використанням пальника або будівельного фена. Прогрів ведеться до температури 700 градусів. Перевищувати цей режим не можна, тому що може піти деформація металу. Шпателем забирається покриття, поверхня миється водою.
  3. 3. За допомогою кисті наноситься на кузовную деталь розчинник. Після розм’якшення він забирається звичайним способом. Всі важкодоступні місця заклеюються, а потім вони зачищаються механічним шляхом. Хімікати продовжують діяти і після очищення, тому їх потрібно добре змивати водою.
  4. 4. Занурення. Знята двері поміщається в ємність з соляною кислотою. Після відділення фарби деталь добре вимивається і відразу ж покривається шаром грунтовки. Це запобігає процес окислення.
  5. 5. З використанням сухого льоду, дрібні шматочки якого поміщаються в піскоструминну машину. Вони бомбардують поверхню замість абразивного елемента. Впливаючи на фарбу, лід розкриває її. Метод має переваги, оскільки не дряпає метал.
  6. 6. Очищення із застосуванням лазера. Метод абсолютно новий. Його можна відрегулювати так, щоб він знімав тільки 1 шар покриття. Чим темніше покриття, тим швидше воно знімається.

Процес зняття старого покриття складний. Не завжди одним способом можна досягти потрібного результату. Часто доводиться застосовувати змішаний варіант, комбінуючи одночасно кілька способів.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector