Як правильно зберігати акумулятор: зарядженим або розрядженим

У нашій країні багато хто не користуються автомобілем взимку в силу різних причин. Машина ставиться в гараж приблизно в жовтні і виїжджає, коли розтане сніг. Простий становить близько півроку. Для автомобіля це не страшно. Але тривалий період бездіяльності може виявитися згубним для «серця» автомобіля — акумулятора. Через неправильне зберігання починається сульфатация і осипання активної маси. Так як зберігати акумулятор взимку, щоб навесні і влітку не виникло з ним проблем?

різновиди акумуляторів

Сучасні акумулятори помітно відрізняються від старих. По-перше, це пов’язано з необхідністю обслуговування.

З старих АКБ перед зимівлею зливали електроліт, потім доливали, додавали дистильовану воду. Було досить проблематично. Саме старі обслуговуються акумуляторні батареї і називають «сухозарядженими» або сухими. Ця назва пов’язана з тим, що зберігали їх на складах без електроліту, без залитої рідини, т. Е. «Сухими». Вони могли лежати так кілька років, не втрачаючи працездатності, якщо дотримувалися всі умови зберігання. Однак зараз такі акумулятори зустрічаються все рідше.

В сучасні АКБ вже залитий електроліт, а сама «коробка» запечатана. Таким чином, власникові не доводиться замислюватися про обслуговування: підливати електроліт, зливати на зиму, використовувати інші добавки і т. Д. Вже все залито і готово до використання. Саме тому сучасні акумулятори називають «мокрими», т. Е. Заправленими. Однак вони більш вимогливі до умов зберігання.

Сучасні АКБ рекомендується зберігати зарядженими, т. К. При падінні напруги нижче 12 В може початися сульфатация. Також необхідно контролювати електроліт (це можна визначити, не розкриваючи коробку, по спеціальному зеленому вічка). Також тривалий простій призводить до осідання сірчаної кислоти, що негативно позначається на роботі акумулятора.

Увага! При придбанні АКБ потрібно переконатися, що вона зроблена недавно (не старше декількох місяців) і зберігалася в правильних умовах. Чим новіший пристрій, тим вище ймовірність того, що воно не буде пошкоджено або виведено з ладу неправильним зберіганням.

Підготовка до зберігання

Правильна підготовка одне з основних умов зберігання акумуляторів. Всього потрібно виконати 4 операції:

  1. Зняти акумулятор з машини. Вкрай не рекомендується залишати його в автомобілі. В крайньому випадку, треба хоча б від’єднати клеми.
  2. Очистити коробку акумулятора. Це обов’язковий етап. Пластикова поверхню після сезону їзди на автомобілі зазвичай дуже брудна. На коробці накопичується пил, окислення, бризки і краплі від заливаються рідин (тосол, антифриз, омивач для скла та ін.), В деяких випадках виявляється масло. Ці рідини можуть виявитися провідниками між клемами. За цим «містках» ток буде йти, що призведе до катастрофічного розряду АКБ або навіть замикання.
  3. Перевірити рівень і щільність електроліту. Для нових батарей визначальними стануть показники зеленого вічка. Потрібно порівняти з таблицею. Для обслуговуваних — свідчення ареометра. У нормі щільність електроліту становить 1,28 г / см3.
  4. Перевірити рівень заряду акумуляторної батареї. Нормальний показник 12,4-12,7В. Якщо він дорівнює 12В і менше, то потрібно обов’язково зарядити АКБ.
  5. Обробити клеми спеціальної технічної мастилом, яка буде захищати їх від окислення при контакті з повітрям. Для цієї мети підійде літол або технічний вазелін.

Яким повинен бути акумулятор під час простою: зарядженим або розрядженим?

Якщо мова йде про необслуживаемом акумуляторі, то перед зберіганням його заряджати обов’язково. І зберігатися він повинен на повному заряді. Якщо це не так, то починається сульфатация пластин. Чим нижче заряд батареї, тим активніше йде цей процес. В результаті ємність АКБ знижується на 10-20%. Якщо процес зберігання в розрядженому стані затягується, то пластини покриваються сульфатами практично повністю. Через малу активної поверхні пластин акумулятор не може в повній мірі зберігати струми швидко виходить з ладу.

Якщо після падіння заряду акумулятор незабаром зарядити, тобто можливість провести десульфатаціі. Але відсоток відновлення в цьому випадку буде набагато нижче, ніж втрати.

Обслуговуються батареї зберігаються по-іншому. Перед тривалим простоєм електроліт зливають, а самі батареї промивають дистильованою водою і заливають борною кислотою. В результаті на клемах напруга практично відсутня. Але і електроліту немає, тому процес сульфатации не розпочинається. У такому вигляді АКБ можуть зберігатися тривалий час. Перед початком експлуатації борну кислоту виливають, заповнюють батарею електролітом і ставлять заряджатися. Приблизно через годину акумулятор готовий до використання.

Умови зберігання

Правильні умови зберігання акумуляторної батареї також відіграють чималу роль в підтримці робочого стану пристрою. Місце, де АКБ проведе зиму, має відповідати наступним вимогам:

  1. Температурний режим. Оптимальні показники від +10 до +15 градусів. Якщо стовпчик термометра опуститься нижче, то батарея розрядиться в кілька разів швидше. Надмірне тепло сприяє сульфатации пластин, що викликає зменшення ємності акумулятора. Також в теплі пристрій розряджається швидше.
  2. Невисокий рівень вологості. Від вогкості між клемами утворюються мікромостікі, що також призведе до швидкого розряду. При намоканні акумулятор може замкнути, і він повністю вийде з ладу.
  3. Хороша вентиляція або регулярні провітрювання послужать профілактикою багатьох проблем: появи цвілі або грибка на поверхні коробки, заселення комах і т. Д.
  4. Темрява. На корпус акумулятора не повинні потрапляти прямі сонячні промені. Від цього пластиковий корпус швидше старіє, починає кришитися, стає крихким і ламким. Будь-яке необережне рух може привести до появи тріщини або відколу на корпусі. В результаті все пристрій набагато швидше виходить з ладу.
  5. Горизонтальне положення. АКБ повинна стояти строго горизонтально, рівно. Не можна її зберігати в похилому стані, вертикально або на боці. Це негативно позначається на стані електроліту і свинцевих пластин.
  6. Далеко від джерел тепла: обігрівачів, радіаторів опалення і плит. Висока температура стимулює процес сульфатации.
  7. Регулярна перевірка рівня заряду. Перевіряти, в якому стані батарея рекомендується раз в 1-2 місяці. При необхідності пристрій заряджають.

Отже, де ж можна поставити акумулятор? Сарай, погріб або підвал не підходять — там дуже волого. У квартирі — тепло. Оптимальним місцем стане опалювальний гараж, комора на сходовій площадці або тамбур, а також засклений теплий балкон. Перш, ніж ставити акумулятор в якесь місце, потрібно перевірити, чи відповідає воно всім вимогам. Тоді батарея прослужить довго.

Як довго зберігаються акумулятори без підзарядки

Будь-яку АКБ періодично потрібно заряджати, навіть під час простою. Періодичність залежить від типу пристрою, від того, що знаходиться всередині. Ну і від швидкості розряду, само собою, т. К. У міру експлуатації ємність акумулятора знижується, і він починає вимагати більш частою зарядки.

Виділяють 3 типи акумуляторів:

  • малосурм’янистих;
  • гібридні;
  • кальцієві.

Перші відомі більше за інших і використовуються більшістю автолюбителів. Це звичні всім свинцеві пристрою. Для них характерно невисока кількість сурми — до 3%, високе споживання води. Як правило, максимальний термін зберігання акумулятора без підзарядки не перевищує 3 місяців.

Гібридні містять близько 1,5% сурми і приблизно стільки ж кадмію. Завдяки такому сплаву і додаванню спеціальних домішок знижується споживання води вдвічі. Термін утримання заряду також підвищується практично в 2 рази — до 5 місяців.

Кальцієві найдовше утримують заряд. Найсучасніші і технологічні з них можуть обходитися без підзарядки близько року. Мінімальний термін — 8 місяців.

Однак, навіть маючи найвисокотехнологічнішу акумуляторну батарею, розслаблятися не варто, т. К. Неправильне зберігання однаково згубно для всіх АКБ.

Ссылка на основную публикацию
Adblock
detector